معاون آموزشی دبستان تزکیه در شهرری در گفت و گو با پانا:

همکارانم نگران حضور فیزیکی خود و دانش‌آموزان در مدرسه هستند

شهرری(پانا) - فراگیری ویروس کرونا، شرایط ویژه‌ای را برای بازگشایی مدارس در سراسر کشور به‌وجود آورده است. شرایطی که از طرفی باعث نگرانی والدین دانش‌آموزان شده و از سوی دیگر اولیاء مدارس را با چالش بزرگی روبرو کرده است.

کد مطلب: ۱۱۲۸۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
همکارانم نگران حضور فیزیکی خود و دانش‌آموزان در مدرسه هستند

بعد از بازگشایی متفاوت و زود‌هنگام مدرسه‌ها، به سراغ یکی از مدارس ابتدایی ناحیه یک شهرری رفتیم و با معاون‌ آموزشی این مدرسه از نزدیک در خصوص جزئیات برگزاری کلاس‌ها و نحوه استقبال دانش‌آموزان از دو روش تدریس حضوری و مجازی به گفتگو پرداختیم.
سمیه‌فیروزی معاون آموزشی دبستان تزکیه، در رابطه با اقدامات انجام شده جهت محافظت از جسم و روان دانش‌آموزان در زمان شیوع کرونا به پانا گفت: با توجه به شرایط ویژه سال جاری، در ابتدای سال تحصیلی جلسات جداگانه‌ای با دانش‌آموزان به همراه اولیاء آنها تشکیل دادیم و آنها را با تمهیدات لازم جهت حضور در کلاس‌های مدرسه آشنا کردیم، همچنین روش‌های تدریس در کلاس‌های مجازی را شرح دادیم و این اطمینان به والدین دانش‌آموزان داده‌ شد که بستر‌سازی‌های لازم برای تشکیل کلاس‌های مجازی انجام خواهد شد و دانش‌آموز در صورت عدم‌ حضور فیزیکی در مدرسه دچار عقب‌ماندگی از محتوای کلاس و درس نخواهد شد.
او همچنین عنوان کرد: با نظارت مربی‌بهداشت مدرسه، تمام پروتکل‌های بهداشتی سفارش شده از طرف وزارت بهداشت، جهت حضور در مدرسه اجرا شده و کلیه فضای مدرسه و کلاس‌های درس ضدعفونی شده است.
فیروزی در پاسخ به این سوال که تمایل والدین نسبت به کدام روش تدریس بیشتر بوده است، اظهار کرد: به طور‌ یقین اعلام می‌کنم که استقبال خانواده‌ها از کلاس‌های حضوری بسیار کم بوده است و تعداد دانش‌آموزان مراجعه کننده به مدرسه بسیار کمتر از کسانی بوده که در کلاسهای مجازی شرکت داشته‌اند.
معاون آموزشی دبستان تزکیه در خصوص اینکه آیا دغدغه‌ این روزهای خود و‌ همکارانش، به عنوان کسانی که در خط مقدم آموزش مشغول به خدمت هستند را با مسئولین وزارت آموزش و پرورش در میان گذاشته اند یا خیر بیان کرد: گمان می‌کنم تمام همکاران من نگران حضور فیزیکی خود و دانش‌آموزان در مدرسه هستند، زیرا ریسک ابتلا به کرونا و لزوم سپری شدن دوره درمان و تاخیر ناخواسته ایجاد شده در آموزش، دلیل اصلی نگرانی آنهاست.
او افزود: ارتقای زیر‌ساخت‌های کلاس‌های مجازی تحت بستر شبکه‌های داخلی، بهترین راهکار آموزشی در شرایط شیوع ویروس کرونا است.


خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار