بستری ۷۷۹ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های فارس

شیراز (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز با حضور در استودیو سلامت فارس، آخرین آمار مربوط به وضعیت کروناویروس در فارس را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بستری ۷۷۹ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های فارس

علی اکبری با اعلام خبر انجام ۲۹۸ هزار و ۶۷۴ نمونه تشخیصی کروناویروس در آزمایشگاه های استان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، گفت: با بررسی‌های انجام شده، ۵۶ هزار و ۸۲۶ مورد از ابتدا تاکنون مثبت تشخیص داده شده است.

او با ابراز تاسف از مرگ پنج استان فارسی در اثر کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته، از افزایش جانباختگان این بیماری به هزار و ۱۶ نفر از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد.

اکبری همچنین آمار بستری بیماران مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در مراکز درمانی استان را ۷۷۹ بیمار اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۶ بیمار در وضعیت وخیم بوده و در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه در ادامه گزارش امروز خود از افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ به ۵۱ هزار و ۵۱۱ نفر از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و برای دیگر مبتلایان نیز آرزوی سلامتی کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به سیر صعودی موارد مثبت شناسایی شده در استان طی روزهای اخیر که موجب افزایش بار مراجعه به مراکز درمانی شده است، از عموم مردم استان خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شوی منظم دست ها و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، ضمن حفظ سلامت خود، مجموعه سلامت را در مهار این ویروس یاری دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار