بازداشت ۳۸ نفر در تظاهرات علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

تهران (پانا) - تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از تلاش کابینه این رژیم برای خاموشی صدای اعتراضات، شب گذشته با دستگیری ۳۸ نفر از معترضان در سرزمین‌های اشغالی همراه بود.

کد مطلب: ۱۱۲۸۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
بازداشت ۳۸ نفر در تظاهرات علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

به گزارش ایرنا از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، همزمان با وقوع درگیری‌هایی در شهر تل آویو و به خشونت کشیده شدن اعتراضات در بیش از هزار نقطه، مجموعا ۳۸ نفر در جریان اعتراضات شنبه شب علیه نتانیاهو دستگیر شدند.

ده‌ها هزار نفر از معترضان در سراسر فلسطین اشغالی برای پیوستن به اعتراض‌ها به نزدیکترین محل برگزاری تظاهرات رفتند و این در حالیکه بود که پارلمان رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته طرح کابینه این رژیم برای محدودیت در برگزاری اعتراض‌ها علیه نتانیاهو به بهانه کنترل ویروس کرونا را به تصویب رسانده بود. طبق این مصوبه، تجمع معترضان نباید در مجموع بیش از ۲ هزار نفر (۱۰۰ گروه ۲۰ نفره) باشد و آن‌ها نباید بیش از یک کیلومتر از منازل خودشان فاصله بگیرند.

اصرار کابینه نتانیاهو برای اعمال این مقررات خشم ساکنین فلسطین اشغالی را بر انگیخته در حالیکه بسیاری آن را اقدامی برای خاموش کردن صدای اعتراض‌ها می‌دانند. سخنگوی جنبش «پرچم‌های سیاه» با توجه به اعمال مصوبه مزبور گفت که هیچ منطقی در این تصمیم مستبدانه وجود ندارد.

شب گذشته درگیری‌های بسیاری میان نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی و طرفداران نتانیاهو با معترضان در خیابان‌ها شکل گرفت که انتقادات بسیاری را به همراه داشت. به گزارش جروزالم پست، در یکی از صحنه‌های درگیری میان معترضان با مخالفان تظاهرات یک مرد که به همراه خانواده خود در حال عبور از کنار معترضان بود به شدت به یک زن حاضر در جمع تظاهرات کنندگان حمله کرد. از سوی دیگر یکی از مخالفان اعتراض‌ها با حمله به یک معترض دست او را شکست.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، اوفر شلخ نماینده حزب آبی‌سفید که در گذشته در اعتراض‌های علیه نتانیاهو شرکت داشته، با انتقاد از عملکرد نیروهای پلیس تل آویو گفت که رفتار پلیس نتیجه مستقیم جنون جنگ بی‌بی علیه تظاهرات کنندگان و سرسپردگی کامل آبی‌سفید به این جنون است.

حزب آبی‌سفید اسراییل ابتدا با تصویب طرح محدودیت برگزاری اعتراض‌ها با حزب لیکود اختلاف نظر داشت که در نهایت در گفتگوهای بین دو حزب با تصویب آن موافقت شد. لیکود انتظار داشت این محدودیت‌ها تا بعد از قرنطینه کامل در فلسطین اشغالی نیز ادامه داشته باشد که با مخالفت آبی‌سفید همراه بود.

در راستای بحران به وجود آمده در کابینه رژیم صهیونیستی در مدیریت مقابله با ویروس کرونا وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی در اعتراض به وضعیت جاری در فلسطین اشغالی و ناتوانی دولت نتانیاهو استعفا داد. اساف زمیر جمعه گذشته پس از استعفا تاکید کرد که دولت نتانیاهو در آستانه فروپاشی و انحلال کامل قرار دارد و مادامی که نتانیاهو نخست وزیر باشد، اوضاع از این بهتر نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار