مردم گیلان جزو استان های موفق در رعایت بهداشتی عزاداری محرم بودند

رشت (پانا) - استاندار گیلان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری توطئه بدخواهان نظام را خنثی کرد گفت: بهره‌گیری از فضای مجازی برای مراسم اربعین ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۲۸۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مردم گیلان جزو استان های موفق در رعایت بهداشتی عزاداری محرم بودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد اربعین سال 99 در استانداری گیلان اظهار کرد: نهضت حسینی و قیام عاشورا مکتبی انسان‌ساز و آگاهی بخش است که با گذشت قرن‌ها از آن حادثه، حرکت سیدالشهدا(ع) همچنان در گوش تاریخ می‌پیچد و انسان‌های آزاده در سراسر دنیا به‌سوی پیام‌های حق‌طلبانه ایشان می‌روند.

استاندار گیلان در خصوص احساس مسئولیت امام حسین(ع) نسبت به بروز انحراف و کج‌اندیشی در مسیر اسلام راستین که باعث تمایز این واقع نسبت به سایر وقایع شده است گفت: آن حضرت با درک هوشمندانه شرایط برای احیای ارزش‌ها به‌پا خواست و در این مسیر انسانی و الهی جان خود را فدا کرد و او و یاران وفادارش جاودانه شدند‌.

وی امام حسین(ع) را مظهر ایستادگی دانست و بیان کرد: حماسه عظیم کربلا هیچ‌گاه شور و هیجان خود را از دست نمی‌دهد و این شور در بین آحاد مردم وجود دارد و کم‌رنگ نشده است و اهمیت عزاداری برای امام حسین(ع) امر قابل چشم‌پوشی نیست و توسل به ائمه اطهار(ع) نیاز روحی غیرقابل انکار است.

زارع با اشاره به شیوع کرونا و ضرورت رعایت موارد بهداشتی در عزاداری‌های ایام محرم و صفر تصریح کرد: مردم در ایام محرم با شور و شعور بالایی به عزاداری پرداختند و مردم گیلان در ارزیابی‌ها جزو استان‌های موفق در برپایی بهداشتی مراسمات عزاداری بودند و در هیچ کدام از شهرستان‌ها آسیبی نداشتیم.

وی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توطئه بدخواهان نظام را خنثی کرد و آنها قصد ادامه این حواشی و مشکلات را تا اربعین با کشاندن مردم به‌سمت مرزها داشتند اما شاهد یک مردم سالاری دینی توسط مردم بودیم و دشمنان دریافتند که دوگانگی بین سلامت و عزاداری و دین و سلامت وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه در شرایط امروز باید بیش از هر زمان دیگری از فضای مجازی و فناوری‌های دیداری و شنیداری در قالب‌های متنوع برای رساندن پیام عاشورا استفاده شود افزود: محتوای مذهبی باید در فضای مجازی و به‌صورت غیرحضوری در اختیار مردم و محبان اهل بیت(ع) و جویندگان حق قرار گیرد.

زارع با بیان اینکه طبق تصمیمات اتخاذ شده در جلسات ستاد ملی کرونا درباره مراسم اربعین، هیچگونه زائری پذیرش نمی‌شود و راهپیمایی حتی نمادین نیز نخواهیم داشت، تصریح کرد: فرمانداران توجه کنند که عده‌ای از معاندان با هدف سیاه‌نمایی و سوءاستفاده از شرایط موجود اقدام به حرکتی ناشایست نکنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مرزهای کشور کاملاً بسته است و راهپیمایی نداریم ابراز کرد: باید بر اساس شرایط روز از فضای مجازی جهت تبیین قیام عاشورا و تشریح دستاوردهای قیام حسینی(ع) برای آحاد مردم استفاده کنیم و این موضوع باید مورد توجه مسئولان در سطح شهرستان‌های گیلان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها تنها به نصب پرچم‌های سیاه و بیرق‌های مشکی بسنده نکنند و فضای اربعینی در تمام شهرهای استان گیلان حاکم شود، عنوان کرد: برای مراسم شهر رشت باید جلسه اختصاصی برگزار شود و اگر خانواده‌ای به هر دلیلی بدون ماسک در مراسمات حضور یافت به او ماسک داده شود و هیچ‌کس حق شرکت در مراسمات عزاداری بدون ماسک را ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار