مسیب‌زاده به پانا خبر داد

برگزاری دوره مقدماتی سواد رسانه‌ای ویژه فعالان قرآن از فردا

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات برگزاری دوره سواد رسانه‌ای ویژه فعالان قرآن توضیحاتی داد و آغاز رسمی این دوره را از فردا 3شنبه 15 مهرماه اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره مقدماتی سواد رسانه‌ای ویژه فعالان قرآن از فردا

محمدرضا مسیب‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره جزئیات برگزاری دوره سواد رسانه‌ای ویژه فعالان قرآن گفت: «در حوزه دوره سواد رسانه‌ای بعد از راه‌اندازی قرارگاه مجازی که در 4 ماه گذشته در اداره کل قرآن، عترت و نماز داشتیم، همکاران علاقه‌مند به فضای مجازی را شناسایی کردیم و این افراد با علاقه‌مندی جذب قرارگاه شدند.»

تاکید رهبری بر اهمیت فضای مجازی

وی ادامه داد: «با توجه به اهمیت موضوع، مقام معظم رهبری نیز مطالب ارزشمندی را در این باره بیان کردند که می‌توان برخی از این مطالب را در قالب جملاتی مانند «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است»، «اگر رهبر نمی‌شدم مسئول فضای مجازی می‌شدم»، «ذکر مستحبی بعد از نماز کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است»، دانست.»

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه با توجه به این موضوع وظایف ما در این حوزه به عینیت می‌رسد اضافه کرد: «دوره سواد رسانه‌ای برای فعالان قرآن به عنوان پیشگام در آموزش و پرورش است که در 3 سطح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این دوره روز چهارشنبه 9 مهرماه با حضور معاون پرورشی و فرهنگی به صورت ویدئوکنفرانسی با استان‌ها در بستر شبکه شاد برگزار شد.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به سرفصل دوره مقدماتی اشاره کرد و آن را آینده پژوهی، آموزش افراد در قالب فتوشاپ و نرم افزارهای کاربردی، فضای مجازی تهدیدها و فرصت‌ها، تبیین ضرورت وجود فضای مجازی خواند.

وی افزود: «با توجه به اینکه فرهنگیان همیشه در فعالیت‌های قرآنی پیش قدم بوده‌اند در این دوره تلاش شده است بهترین اساتید در بحث آموزش فضای مجازی انتخاب شوند.»

مربیان و فرهنگیان باید مسلح باشند

مسیب‌زاده ادامه داد: «با توجه به شیوع کرونا اهمیت دادن به فضای مجازی مهم است. مدیران، مربیان و فرهنگیان باید در این دوره مسلح و مسلط به ابزار باشند. یکی از اهدافی که در دوره سواد رسانه‌ای دنبال می‌شود افزایش دانش عملی و نظری افراد است.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: «در دوره سواد رسانه‌ای 70 درصد به جنبه‌های عملی و مهارتی و 30 درصد به جنبه‌های دانشی و شناختی توجه داریم. معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور، روسا و کارشناس مسئولان ادارات قرآن، عترت و نماز استان‌ها، مدیران دارالقرآن‌ها، اعضای دبیرخانه قرارگاه مجازی مخاطبان اصلی این دوره هستند.»

زمانبندی برگزاری دوره در 3 بخش

برگزاری دوره در شبکه شاد

وی درباره بازه زمانی برگزاری دوره سواد رسانه‌ای نیز عنوان کرد: «این دوره با برگزاری 22 دوره در بخش مقدماتی آغاز می‌شود که از فردا نیمه مهرماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد. دوره تکمیلی از 20 آبان ماه تا نیمه آذرماه و دوره پیشرفته از نیمه دوم آذرماه تا پایان دی ماه خواهد بود.»

مسیب‌زاده اشاره کرد: «این دوره در شبکه دانش‌آموزی شاد با راه‌اندازی کانال‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد و به افرادی که تکالیف دوره را در قالب بحث‌های مهارتی، عملی و اجرایی انجام دهند گواهینامه اعطا خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار