اردوغان: هر اقدامی که باعث وقوع یک فاجعه انسانی دیگر در ادلب شود، پذیرفتنی نیست

تهران ـ (پانا): اردوغان امروز،‌ شنبه اظهار کرد ما تا رسیدن به ثبات در مرزهای جنوبی خود به طور فعال در این منطقه حضور خواهیم داشت.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اردوغان: هر اقدامی که باعث وقوع یک فاجعه انسانی دیگر در ادلب شود، پذیرفتنی نیست

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: اجازه ایجاد کریدور ترور در طول مرزهای‌ جنوبی ترکیه را ندادیم و از سوی دیگر ثابت کردیم که برادران سوری‌ خود را تنها نمی‌گذاریم.

اردوغان افزود: مناطق تروریستی که کماکان در سوریه وجود دارند یا طبق وعده‌های داده شده پاکسازی می‌شوند و یا ما خود اقدام خواهیم شد.

رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: همه بدانند که مقابله علیه کسانی که با کشور و ملت‌مان خصومت دارند، ادامه خواهد یافت.

اردوغان اضافه کرد: هر اقدامی که باعث وقوع یک فاجعه انسانی دیگر در ادلب شود، پذیرفتنی نیست.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: کسانی که همیشه در برابر اقدامات تروریست‌ها و حامیان آن‌ها سکوت می‌کنند، وقتی موضوع ترکیه پیش می‌آید، هر گونه اصول اخلاقی و قانونی را کنار می‌گذارند. اما آن‌ها نخواهند توانست ما را از مسیرمان منحرف کنند.

رجب طیب اردوغان اظهار کرد: تا زمانی که قره باغ از اشغال آزاد شود، این مبارزه ادامه خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری ترکیه عصر جمعه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه بیمارستان شهر قونیه، بر ادامه مبارزه جمهوری آذربایجان تا آزادسازی کامل قره‌باغ از اشغال ارمنستان تاکید کرد.

اردوغان همچنین با اشاره به تحولات منطقه افزود: بحران‌های ایجاد شده از سوریه تا دریای مدیترانه و قفقاز، نشان دهنده تلاش‌ها برای محاصره ترکیه است. ما ضمن حفظ وحدت٬ اتحاد ملت و قدرت دولت در کشورمان٬ برای شکستن محاصره ترکیه گام برمی‌داریم.

وی افزود: "کسانی که قصد تهدید ما در سوریه را دارند باید بدانند که هیچ شانس موفقیت وجود ندارد. هر مکانی که کشور ما را تهدید کند به عنوان منطقه عملیاتی به شمار می‌رود".

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین تصریح کرد: "کسانی که نتوانستند با باج‌خواهی‌ و تهدیدات توخالی کشورمان را وادار به انصراف از منافع خود در مدیترانه شرقی کنند، مجبور شدند به فراخوان ما برای مذاکراه گوش دهند".

اردوغان تاکید کرد: سود اقتصادی سالانه سد شهرستان مرزی ریحانلی استان هاتای برای کشور ما در آبیاری ۳۵۰ میلیون لیر و سهم آن در تولید انرژی ۸۰ میلیون لیر است. با احداث و بهره‌برداری از سد ریحانلی استان هاتای در مرز سوریه، از این به بعد تا حد زیادی از خطر فاجعه در دشت آمیک جلوگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار