یک مسئول مطرح کرد:

نگرانی از همزمانی اوج موج سوم کرونا و موج اول آنفلوآنزا در خراسان شمالی

بجنورد (پانا) - کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از نگرانی‌ها برای هم زمان شدن موج سوم شیوع ویروس کرونا و موج اول بیماری آنفلوآنزا در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی از همزمانی اوج موج سوم کرونا و موج اول آنفلوآنزا در خراسان شمالی

به‌گزارش ایسنا، ‌پسندیده با اشاره به اینکه حوصله مردم از استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده سر رفته است، گفت: این امر سبب شده تا میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم در این استان کاهش یافته است و سبب افزایش ابتلا به ویروس کرونا شده است.

وی افزود: کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خطر همزمانی شیوع موج سوم کرونا و موج اول بیماری آنفلوآنزا را در این استان افزایش می‌دهد.

پسندیده با بیان اینکه زمان شروع ابتلا به آنفلوآنزا شروع شده و به‌طور حتم مبتلایانی به این بیماری نیز داشته‌ایم، ادامه داد: اما از آنجاییکه برخی از علائم بیماری کووید۱۹ شبیه به آنفلوآنزا است شاید فردی به هر دو بیماری مبتلا شده اما متوجه نشده است که به آنفلوآنزا نیز مبتلا شده است.

وی با اشاره به توزیع واکسن آنفلوآنزا اظهار کرد: هم‌اکنون این واکسن در میان گروه‌های پرخطر در حال توزیع است و این واکسن موجب می‌شود تا بین سه تا چهار هفته در فرد پادتن ایجاد کند.

این مسئول در ارتباط با گروهای پرخطری که شاید نتوانند واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند و یا با تاخیر به دست آن‌ها برسد، گفت: این افراد به‌طور حتم موضوع استفاده از ماسک و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

وی افزود: برخی از افراد در جامعه هستند که نیاز خیلی زیادی به ترزیق واکسن آنفلوآنزا نیز ندارند اما مدام در مراکز درمانی و داروخانه ها به دنبال پیدا کردن واکسن هستند که به آن ها توصیه می شود از انجام این کار خودداری کنند چراکه این امر سبب می شود تا بارآلودگی به هر دو بیماری افزایش یابد و اخبار لازم را از رسانه های معتبر جست و جو کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار