قیمت مرغ در بازار به کیلویی ۲۰ هزار تومان رسید

تهران ( پانا) - نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ به کیلویی ۲۰ هزار تومان در بازار خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
قیمت مرغ در بازار به کیلویی ۲۰ هزار تومان رسید

به گزارش مهر، حبیب اسدالله‌نژاد از افزایش قیمت مرغ گرم به کیلویی ۲۰ هزار تومان خبر داد و گفت: قیمت مرغ زنده با حدود ۸۰۰ تومان افزایش نسبت به روزهای گذشته به کیلویی ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است و قیمت مرغ گرم نیز در هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به هزینه تمام شده تولید مرغ زنده، افزود: به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کافی نبودن میزان نهاده‌ای که دولت به تولیدکننده اختصاص می‌دهد قیمت تمام شده تولید مرغ زنده به کیلویی ۱۶ هزار تومان رسیده بنابراین قیمت منطقی مرغ گرم باید بین ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان باشد.

اسدالله نژاد با بیان اینکه پیش بینی می‌شود قیمت مرغ طی روزهای آینده افزایش بیشتری داشته باشد، گفت: بخشی از این رشد قیمت به دلیل کاهش تولید و بخش عمده آن بخاطر هزینه تمام شده است. تولید مرغ نسبت به گذشته مقداری کاهش یافته اما این مساله را نمی‌توان دلیل اصلی افزایش قیمت آن عنوان کرد. دلیل افزایش قیمت، گرانی نهاده‌های تولید و افزایش هزینه تولید است.

وی اضافه کرد: یا دولت باید اقداماتی کند که منجر به تعدیل قیمت نهاده‌های دامی شود و یا اینکه قیمت منطقی مرغ را بپذیرد. وضعیت فعلی به تولید و تولیدکننده خسارت می‌زند چرا که هم اکنون نیز تولیدکنندگان شرایط نرمالی ندارند و مرتب زیان می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار