تولید برق توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس از اتصال 530 واحد پنل خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد در استان فارس به شبکه توزیع نیروی برق تا یک ماه آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید برق توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در فارس

محمد بذرافشان امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: در چند سال اخیر نصب پنل‌های انرژی خورشیدی با هدف خودکفایی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت دنبال و از این طریق برق تولیدی این خانوارها توسط شرکت برق خریداری شد.

مدیر کل امداد فارس اضافه کرد: خرید تضمینی برق پنل‌های خورشیدی به مدت ۲۰ سال توسط وزارت نیرو، می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار و طولانی‌مدت برای این خانوارها منجر شود.

اوبا اعلام اینکه تا یک ماه آینده تعداد نیروگاه‌های پنل خورشیدی مددجویان به 1000 واحد در استان فارس می‌رسد، افزود: در 2 سال گذشته 450 واحد و در هفته گذشته نیز 20 واحد دیگر به شبکه توزیع نیروی برق متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی در تولید برق پاک و تجدیدپذیر می‌توانند نقش موثری در جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشند، گفت: نصب نیروگاه‌های خورشیدی و تولید انرژی در نقاط روستایی تا حد قابل توجهی از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می‌کند.

بذرافشان افزود: بیشترین پنل‌های خورشیدی که توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تاکنون راه‌اندازی شده در شهرستان‌های سرچهان، بوانات و فسا بوده است و به مددجویانی که قصد راه‌اندازی نیروگاه پنل خورشیدی را در منازل خود دارند، 50 میلیون تومان وام داده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار