برای اولین بار در تاریخ؛ قایقرانی بادبانی ایران به لیگ ستاره‌ها دعوت شد

تهران (پانا) - با دعوت اتحادیه لیگ ستاره‌های بادبانی جهان قایق ایران برای نخستین بار با 11 ورزشکار در رویدادی جهانی به آب می‌زند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برای اولین بار در تاریخ؛ قایقرانی بادبانی ایران به لیگ ستاره‌ها دعوت شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، مسئولان اتحادیه « لیگ ستاره‌های بادبانی » به طور رسمی از ایران دعوت کرده‌اند تا در رقابت‌های سال 2022 حضور داشته باشد. احمد احمدی ملی‌پوش بادبانی کشورمان کاپیتان این قایق است و پس از مشخص شدن ترکیب نهایی، تیم ملی تمریناتش را برای حضور در این رویداد مهم آغاز خواهد کرد.

حضور در رقابت‌های زیر نظر Stars Sailors League یک اتفاق تاریخی برای قایقرانی ایران به حساب می‌آید و برای اولین بار اتفاق می‌افتد که می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه بادبانی در کشورمان باشد و نماینده‌های ایران نیز می‌توانند پتانسیل خود در این رشته را به نمایش بگذارند.

اتحادیه SSL، در دنیای بادبانی به عنوان یک نهاد بزرگ جهانی شناخته می‌شود و رقابت‌های مختلفی برگزار می‌کند که قرار است قایق ایران در مسابقه Gold Cup در سال 2022 به میزبانی سوئیس حضور داشته باشد.

اهالی این رشته اهمیت این رویداد در بادبانی را همانند "جام جهانی برای فوتبال" توصیف می‌کنند که حالا قرار است برای نخستین بار ایران نیز در آن حضور داشته باشد.

در قایق‌های این مسابقه که تحت عنوان Gold Cup برگزار می‌شود بهترین سیلورهای 56 کشور حضور دارند و در قالب تیم‌های ملی خود رقابت خواهند کرد.

احمد احمدی ملی‌پوش بادبانی ایران که برای تمرینات خود در مسیر کسب سهمیه المپیک به اسپانیا سفر کرده به عنوان نماینده بادبانی ایران و کاپیتان این قایق با مسئولان اتحادیه درباره نحوه شرکت در این مسابقات و حضور قایق کشورمان در آب‌های بین‌المللی مذاکره کرده و ثبت نام قایق ایران انجام شده است.

در این رقابت‌ها کشورهای صاحب سبک بادبانی و قهرمان‌های المپیک این رشته حضور دارند و قرار است در قالب تیم‌های ملی مختلف به آب بزنند و مسابقه دهند که در میان آن‌ها قایق بادبانی کشورمان نیز برای نخستین بار در آب‌های بین‌المللی حضور خواهد داشت و رقابت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار