با محوریت برگزاری ۲۸ امین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور؛

برگزاری وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای

سمنان (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد: وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای سراسر کشور، با محوریت برگزاری 28 امین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای

رضا نقدی با اشاره به برگزاری وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، با هماهنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این وبینار، با حضور رضا مهدی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، دستگردی مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، گنجی معاونت دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه و سایر معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به وجود 3000 شهید استان سمنان، دفاع مقدس را نام‌ آشناترین واژه در قاموس حماسه‌ های عزت آفرین ایران دانست و خاطرنشان کرد: ملت و کشور مدیون و بدهکار شهدا و خانواده آنان هستند و همه جا باید نام و یاد شهید در کشور جلوه‌گر بوده و فراموش نگردد. البته خاطرات دلاوری‌های آنان، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان همچنین در ادامه ارتقاء سطح فرهنگ قرآنی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در بین دانشجویان، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان با قرآن و عترت، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در مراکز، شناخت استعدادها و توانایی های دانشجویان در زمینه های فرهنگی و هنری، بسترسازی جهت رشد و بالندگی آنها و همچنین ارج گذاری به فعالیت های قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی از اهداف این جشنواره می باشد.

نقدی با بیان اینکه بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای در 6 بخش و 29 رشته برگزار شد و میزبانی بخش نیمه نهایی رشته های فناوری و پژوهش به دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان واگذار شد، ضمن تقدیر از دانشگاه فنی و حرفه ای در ارتباط با اعطاء میزبانی در مرحله نیمه نهایی به این دانشگاه اظهار داشت: با عنایت به میزبانی شایسته مرحله نیمه نهایی، برگزاری کشوری رشته های بخش ادبی، فناوری و پژوهش نیز به این دانشگاه سپرده شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای کل کشور نیز در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس، برگ زرینی است بر افتخارات زنان و مردان این مرز و بوم که تا همیشه‌ تاریخ از آن به عنوان سند رادمردی و عزتمندی ایرانیان یاد خواهد شد و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت.

مهدی دستگردی ادامه داد: در راستای تحقق دانشگاه اسلامی و پیشبرد اهداف تربیتی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و همچنین دستیابی به سند راهبردی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، بیست و هشتمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری با رویکرد قرآن و عترت بر اساس تقویت هویت اسلامی- ایرانی، تقویت مهارت های زندگی و تقویت هویت انقلابی برنامه‌ریزی و تبیین گردید.

وی، اهداف کلی این جشنواره را گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از الگوهای دینی (رسول اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع)، بزرگان و علمای اسلام و .....) ، گسترش و تقویت خوداتکایی و خودباوری ملی، رشد خودآگاهی، گسترش روحیه تفکر و بصیرت، ارتقاء فرهنگ مسئولیت پذیری، ارتقاء روحیه قناعت و ساده زیستی و افزایش روحیه مطالبه گری نسبت به ارزش های انقلاب برشمرد.

مسلم گنجی معاون دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در پایان این وبینار به ارائه گزارش برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در سطح کشور و نحوه مشارکت دانشگاه ها و دانشجویان در این زمینه پرداخت و مشارکت بالای دانشجویان در بخش های مختلف این جشنواره را خوب توصیف کرد.

شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان، مشغول به فعالیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار