سودان: با اسرائیل صلح می‌کنیم

تهران (پانا) - محمدحمدان دقلو، معروف به حمیدتی، نایب رئیس شورای حکومتی انتقالی سودان گفت که این شورا عزم خود را برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی جزم کرده و از هیچ کس نمی‌ترسد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سودان: با اسرائیل صلح می‌کنیم

به گزارش العالم، حمیدتی در گفت‌وگو با شبکه سودانی "24" مدعی شد که منافع کشورش، برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را می‌طلبد. وی در توجیه این اقدام گفت که سودان مرز مشترکی با فلسطین ندارد در حالی که کشورهایی که مرز مشترک با این کشور دارند، از قبل روابط خود را با این رژیم، عادی کرده‌اند.

وی ادعا کرد که شماری از شخصیت‌های مذهبی به او گفته‌اند که مخالفتی با برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی ندارند. این در حالی است که مجمع فقه اسلامی به عنوان عالی‌ترین مرجع دینی سودان دو روز قبل در فتوایی، عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر در همه زمینه‌ها را تحریم کردند.

شبکه کان اسرائیل به نقل از الی کوهن، وزیر اطلاعات دولت این رژیم فاش کرد که اسرائیل و سودان در آستانه امضای توافقنامه صلح هستند.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان چندی پیش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا دیدار و درباره آغاز همکاری درخصوص عادی‌سازی روابط میان دو طرف توافق کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار