دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

مجلس فاقد استراتژی مشخص برای حل مشکلات مردم است

داوود محمدی: تغییر قانون انتخابات در میان همه این مشکلات با رویکرد انتخاب فقط یک جناح خاص، غلط است/ مجلس، غیر علمی و سیاسی به مسائل نگاه می‌کند و سیاسی نگاه کردن‌شان هم در حل مشکلات مردم نیست/ امیدوارم اولویت مجلس، مردم باشد

تهران (پانا) - دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور با بیان اینکه مجلس فاقد استراتژی مشخص برای حل مشکلات مردم است، تاکید کرد مجلس، غیر علمی و سیاسی به مسائل نگاه می‌کند و سیاسی نگاه کردن‌شان هم در حل مشکلات مردم نیست؛ امیدواریم مجلس به راه اساسی و اصولی خود برگردد و به وظایف خود عمل کند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مجلس فاقد استراتژی مشخص برای حل مشکلات مردم است

داوود محمدی در گفت‌وگو با پانا ضمن انتقاد از عملکرد مجلس یازدهم و اشتیاق مجلس برای پرداختن به فضای مجازی، تغییر قوانین انتخاباتی، تغییر اسامی، دناپلاس و ... به جای بحران‌های اساسی مردم، گفت: «متاسفانه مجلس فاقد استراتژی مشخص و تعریف‌شده در جهت حل مشکلات جامعه است. اگر بررسی کنیم مشکلات جامعه ما، مشکلاتی است که مردم را به شدت نگران و ناراحت کرده و اصلی‌ترین مساله‌ای که اکنون مردم را درگیر کرده است، مشکلات معیشتی و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها است. این‌ها مشکلاتی است که این نمایندگان از گذشته هم قول آن را داده‌اند. مجلس گذشته تا آنجایی که ممکن بود در این مسائل ورود کرد و در نهایت با تعاملاتی که با دولت داشت، سعی کرد بسیاری از این مشکلات را متوقف کند.»

مجلس به جای مسائل اصلی به موضوعات غیرضروری می‌پردازد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «اکنون متاسفانه نرخ ارز افزایش پیدا کرده و قیمت‌ها افزایش یافته و مردم به شدت تحت فشار هستند، طبیعتا اصلی‌ترین قضیه هم که باید مجلس به آن بپردازد همین موضوع است و راه‌حل‌های اساسی که باید برای این مساله پیدا کند. متاسفانه اکنون شاهدیم به جای اینکه به این مسائل پرداخته شود، در جهت حل این مشکلات فکری شود، مشغول مسائل دیگری هستند که ضرورت هم ندارد و این ناشی از فقدان یک برنامه مشخص و تخصصی است که مجلس در این شرایط کشور به عنوان وظیفه خود باید انجام دهد.»

قبل از دادن چیزی به مردم باید جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از طرح غیرعلمی تامین کالاهای اساسی که به تازگی از سوی مجلس ارائه شده است، اضافه کرد: «فشاری که اکنون به مردم در حوزه معیشت وارد شده است، غیر قابل تصور است؛ بنابراین دولت و مجلس در درجه اول باید برای این موضوع فکری کنند. اینکه ما بگوییم هر ماه یک مبلغی پرداخت می‌کنیم تا با آن ارزاق ماهیانه تهیه کنند که البته که آن را هم نمی‌دهند. بنابراین بهتر است قبل از اینکه به مردم چیزی بدهید راه‌حل‌هایی را پیدا کنید که جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته شود. به نظر می‌رسد مجلس فاقد استراتژی مشخص در حل مشکلات مردم است.»

مجلس، غیر علمی و سیاسی به مسائل نگاه می‌کند

دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور گفت: «مجلس، غیر علمی و سیاسی به مسائل نگاه می‌کند و سیاسی نگاه کردن‌شان هم در حل مشکلات مردم نیست. امیدواریم مجلس به راه اساسی و اصولی خود برگردد و به وظایف خود عمل کند.»

اینکه فقط مجلس واکسن دریافت کند، برای مردم قابل تحمل نیست/ مجلس تاکنون به موضوعاتی اصلی نپرداخته است

وی به دریافت اولین محموله واکسن آنفولانزا از سوی مجلس هم اشاره و اظهار کرد: «این مسائل برای مردم قابل تحمل نیست، اینکه شما فقط واکسن دریافت کنید، شما در درجه اول باید مشکلات مردم را در اقصی نقاط کشور حل کنید، بعد با نمایندگان مانند بقیه مردم برخورد شود. در مجلس گذشته مطلقا با این مسائل مواجه نبودیم که حتما باید چنین وسیله نقلیه‌ای داشته باشیم، اینطور باشد، آنطور نباشد؛ مطمئنا مسائلی که تاکنون مجلس با گذشت 4 ماه از عمر خود به آن پرداخته اولویت اصلی جامعه بحران‌زده ما نیست.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت در شرایط خاصی است، مجلس باید ببیند کشور در چه شرایطی است، دولت در چه شرایطی است، اعتباراتش چگونه است و با تعامل با دولت، اطلاعات درست و راهکارهای اساسی ارائه دهد، گفت: «اینکه ما جدای از دولت و جدای از امکانات دولت، طرحی را ارائه دهیم و در مرحله اجرا دولت توانایی پرداخت آن را نداشته باشد، به نظر می‌رسد هیچ منطقی در این برنامه نیست. هم دولت هم مجلس باید در تعامل با هم در عمل جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرند. اینکه ما شعاری بدهیم و بگویم مجلس وزارت صمت را مثلا مکلف کرد ... مجلس دولت را فلان، این مقداری نقض غرض است.»

امیدوارم مجلس به صورت اساسی به مسائل بپردازد

داوود محمدی در ادامه گفت: «واقعا امیدوارم مجلس به صورت اساسی به مسائل بپردازد و براساس وظایفی که دارد که نظارت است، از دولت بخواهد، امکانات را بسنجد و راهکار بدهد و این را هم به اطلاع مردم برساند. این نباشد که ما چیزهایی را مطرح کنیم اما زمانی که می‌نشینیم و بحث علمی می‌کنیم می‌بینیم که این کار، جایگاه اجرایی لازم را ندارد. بعد هم ادعا می‌شود که ما انجام دادیم دولت نمی‌تواند انجام دهد.»

دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور در پایان به تغیبر قوانتین انتخاباتی از سوی مجلس یازدهم نیز اشاره کرد و گفت:‌ «وظیفه مجلس این است که با توجه به جایگاهی که دارد، زمینه‌ای را فراهم کند که مردم به صورت واقعی بتوانند در سرنوشت خود موثر باشند. مجلس نماینده مردم است، نهادی است که براساس رای مردم انتخاب می‌شود و وظیفه اصلی‌اش، دفاع از حقوق مردم است. تکلیف جامعه ما اکنون روشن است، اولویت‌های آن هم مشخص است؛ اولویت اکنون مسائل اقتصادی و بحران‌هایی است که برای زندگی مردم مشکل ایجاد کرده است. اینکه ما بیاییم به یکباره در میان همه این مشکلات، قانون انتخابات را تغییر دهیم، با رویکردی که هدف این باشد فقط جناح خاصی انتخاب شوند، غلط است. امیدوارم اولویت مجلس، مردم باشد و بتواند مشکلات مردم را حل کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار