نگرانی از هجمه سنگین کرونا و آنفلوآنزا طی ماه‌های آتی

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به شیوع گسترده آنفلوآنزا در کشور طی ماه‌های آتی ابراز نگرانی کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی از هجمه سنگین کرونا و آنفلوآنزا طی ماه‌های آتی

سیما سادات لاری با اشاره به آغاز فصل پاییز و سرد شدن هوا، اظهار کرد: به طور معمول زمان بیماری آنفلوآنزا فرارسیده است و پیش‌بینی اینکه پاییز و زمستان امسال با همراهی کووید۱۹ به چه صورت خواهد بود پیچیده است اما بر اساس آنچه که در رفتار ویروس‌های دیگر می‌بینیم احتمالا نگرانی زیادی برای شیوع گسترده‌تر بیماری طی ماه‌های آینده وجود دارد.

وی با اشاره به ماندگاری بیشتر افراد در محیط‌های بسته، اظهار کرد: پنجره‌ها بسته هستند و تهویه‌ی هوا به خوبی صورت نمی‌گیرد، تمام این موارد می‌تواند به شیوع گسترده‌تر بیماری کمک کند. البته به نظر می‌رسد تغییر در الگوی رفتاری مردم جهان در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مانند شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک، حفط فاصله اجتماعی و... بر پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا هم تاثیر بسزایی بگذارد که تجربه کشورهای نیم‌کره جنوبی این موضوع را تایید می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در صورت تکرار این تجربه در کشورهای شمالی نمی‌توان به قطعیت نطر داد اما به طور کلی برآورد ما این است که در فصل پاییز و زمستان شاهد هجمه نسبتا سنگین و همزمانی کووید۱۹ و آنفلوآنزا باشیم که این موضوع نشان دهنده اهمیت رعایت نکات بهداشتی طی هفته‌های آتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار