مجلس برای ورود به انتخابات شوراها شرط گذاشت؛ پذیرش در آزمون سازمان سنجش!

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: سازمان سنجش پیش از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی آزمونی را برگزار می‌کند تا پس از کسب حد نصاب قبولی، داوطلبان بتوانند وارد رقابت شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مجلس برای ورود به انتخابات شوراها شرط گذاشت؛ پذیرش در آزمون سازمان سنجش!

به گزارش روابط عمومی مجلس، ابوالفضل ابوترابی به طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها 2 ماده از قانون انتخابات شوراها به تصویب کارگروه بررسی قانون اصلاح انتخابات شوراها رسیده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در تبصره 3 ماده 4 قانون انتخابات مصوب شده که سازمان سنجش قبل از نام نویسی کاندیداها آزمونی مرتبط با قوانین عمومی و شهرداری‌ها برگزار کند تا داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در این آزمون شرکت کنند. کاندیداها باید در این آزمون شرکت و حد نصاب قبولی را کسب کنند تا بتوانند در رقابت های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بخش دیگری نیز که مرتبط به تبصره 4 ماده 4 قانون انتخابات شوراها بوده مصوب شده که کاندیداهای انتخابات شوراها باید فرم خوداظهاری را در حین ثبت نام تکمیل ‌کنند تا در صورت تمایل، دلایل ردصلاحیت منتشر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار