پسماند بابلسر با 3.5 میلیارد اعتبار ساماندهی می‌شود

ساری (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران اعلام کرد که برای ساماندهی پسماند بابلسر 3.5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که شهرداری بابلسر پیمانکار را انتخاب کرده و خط پردازش و تفکیک و احداث سوله انجام شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پسماند بابلسر با 3.5 میلیارد اعتبار ساماندهی می‌شود

مهدی رازجویان امروز در جلسه شورای اداری استان که در بابلسر برگزار شد، احداث پل روگذر و کمربندی فریدونکنار را یک پروژه مهم در این شهر خواند و گفت: «احداث این پروژه‌ها سال‌ها به طول انجامید اما اخیرا پیرو جلسه‌ای که با حضور نوبخت برگزار شد و با تزریق اعتبار بخشی از اسناد تهیه و در حال واگذاری به پیمانکار است و تا دو هفته دیگر تردد از روی پل امکانپذیر خواهد بود اما می‌طلبد که اداره کل راه و شهرسازی همت بیشتری در تسریع این پروژه به خرج دهند.»

او به بحث انتقال آب از سد البرز به عنوان مشکل مشترک میان بابلسر و فریدونکنار اشاره کرد و ادامه داد: «به درازا کشیده شدن این انتقال به دلیل عدم تأمین اعتبار و مشکلاتی که در مسیر انتقال وجود داشت، در کمربندی شرقی مشکل تغییر کاربری اراضی رفع شد و لوله‌گذاری این مسیر از هفته آینده میسر خواهد بود تا آب تا بابلسر هدایت شود.»

رازجویان انتقال آب از بابلسر به فریدونکنار را در گروه انتخاب پیمانکار و نیز تعیین مکانی برای احداث مخزن آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران اراضی‌ای‌ در فریدونکنار که باید از منابع طبیعی به راه و شهرسازی منتقل شود اشاره کرد و ادامه داد: «طبق قانون ماده 10 زمین شهری، متولی اراضی‌ای متعلق به دولت که در محدوده شهری است اداره راه و شهرسازی استان و متولی اراضی که در خارج از محدوده شهری است، منابع طبیعی استان‌هاست. برابر مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، از آنجایی که این 85 هکتار وارد محدوده شهری شده به راه و شهرسازی و سپس به شهرداری محل واگذار می‌شود.»

رازجویان با بیان اینکه در سال گذشته در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور رقم قابل توجهی برای ساماندهی پسماند به استان تزریق شد، به تشکیل سازمان پسماند استان به عنوان یک متولی واحد این حوزه در مازندران اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی پسماند بابلسر نیز 3.5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که شهرداری بابلسر پیمانکار را انتخاب و خط پردازش و تفکیک و احداث سوله انجام شده است. در اعتبار سال 99 نیز اعتبار بیشتری برای آن در نظر گرفته شده است.

او با گلایه از اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: « چند سال است که در کله‌بست هادی‌شهر پروژه‌ای را نیمه کاره رها کردند و کار به سرانجام نمی‌رسد. این بخش تقاطع اصلی بابل به بابلسر است و تلفات مالی و جانی برای عدم اجرای صحیح پروژه متوجه مردم شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار