اسکان سیل‌زدگان تالش در خارج از حریم رودخانه‌ها بررسی می‌شود

رشت ( پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت علت اصلی سیلاب و خسارت‌های آن در تالش، تجاوز به حریم رودخانه هاست و برای جلوگیری از تکرار این حوادث، اسکان سیل‌زدگان در خارج از حریم رودها بررسی و مکان‌یابی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اسکان سیل‌زدگان تالش در خارج از حریم رودخانه‌ها بررسی می‌شود

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، علی اکبری اوسط مقدم در جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری تالش اظهار کرد: سیلاب ها در بستر فعال رودخانه ها در هر ۲۵سال و در بستر غیرفعال، بالاتر از آن جریان می یابند اما ساخت و سارهای عیرمجاز و دخل و تصرف در طبیعت و از بین رفتن مناطق جنگلی آسیب های جدی به رودخانه های استان وارد کرده است و بر این باور رسیده ایم که باید علت ها را برطرف کنیم.
وی افزود: یکی از مصوبات جلسه ستاد بحران تالش، تشکیل کارگروهی متشکل از سپاه، فرمانداری، مدیریت بحران استان، منابع طبیعی و بنیاد مسکن برای بررسی مکان مشخص و امن اسکان روستائیان سیلزده طی یک هفته است و نتایج حاصله در جلسه بعد مطرح و تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.
وی ادامه داد: مسئولان تصمیم دارند مکان های امنی خارج از حریم و بستر رودخانه ها برای روستاییان آسیب دیده از سیلاب اخیر مشخص کنند تا در آینده دچار خسارت های دیگر نباشیم.
معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: برای از بین بردن این آسیب ها در کوتاه مدت، منابعی از طریق سازمان مدیریت بحران کشور در اختیار گرفته ایم و به ترمیم و بازسازی ویرانی ها می پردازیم.

سیل هفته گذشته تالش به تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان خسارت هایی وارد کرد و سبب تخریب چندین منزل مسکونی و مرگ دو هموطن شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار