نمایندگان مجلس دانش‌آموزی دستگیر دانش‌آموزان

شیراز(پانا)- مدیر سازمان دانش‌آموزی استان فارس در اولین جلسه که با حضور نمایندگان دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان فارس، برگزار شد، ایده‌های نمایندگان مجلس دانش‌آموزی را راهگشای بسیاری از مسائل در حوزه‌های دانش‌آموزی دانست و از نمایندگان فارس خواست تا با بررسی علمی مسائل به طرح و پیگیری ایده بپردازند تا بتوانند نقش موثرتری در مجلس و برای دانش‌آموزان داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس دانش‌آموزی دستگیر دانش‌آموزان

امید اسماعیلی امروز در جمع نمایندگان مجلس دانش‌آموزی استان فارس از نمایندگان خواست تا با خودباوری و بررسی علمی موضوعات مختلف نسبت به مسائل دانش‌آموزی، با مسوولیت‌ بیشتر ورود کنند تا بتوانند دست‌گیر سایر دانش‌آموزان باشند.

کارشناس مجلس دانش‌آموزی استان فارس در ادامه این جلسه تفاوت دهمین دوره از مجلس دانش‌آموزی با سایر دوره‌ها را افزایش تعداد نمایندگان برشمرد و گفت: مجلس دانش‌آموزی استان فارس متشکل از ۵٠ دانش‌آموز پسر و ۵٠ دانش‌آموز دختر است.

اکبر ابراهیمی ادامه داد: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی هر استان از سراسر کشور ١۵٠ نفر و شامل ٧۵ نفر دختر و ٧۵ نفر پسر هستند.

ابراهیمی افزود: به مناطق اعلام شده است که از هر منطقه استان فارس یک دانش‌آموز دختر و یک دانش‌آموز پسر نیز به عنوان نماینده منطقه و شهرستان در مجلس دانش‌آموزی استان باشند.

او با بیان اینکه ٢٠ منطقه استان فارس به صورت مجلس دانش‌آموزی و سایر مناطق به صورت شورای دانش‌آموزی اداره می‌شود گفت: اگر در هر منطقه تعداد مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و یا پسرانه از ٢۵ مدرسه بیشتر شود به صورت مجلس دانش‌آموزی اداره خواهد شد.

او خطاب به نمایندگان این دوره از مجلس دانش‌آموزی استان فارس گفت: دومین نشست رسمی دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان فارس در آبان ماه برگزار می‌شود.

انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور و نخستین مجلس دانش‌آموزی فارس در 14 مردادماه جاری به صورت الکترونیکی برگزار شد و 18 نفر از دانش‌آموزان برای حضور نخستین مجلس دانش‌آموزی استان فارس با آرای دانش‌آموزان برگزیده شدند و با توجه به اینکه فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی کشور است. از این تعداد 4 نفر از دختران و 4 نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند مطابق شیوه‌نامه به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس معرفی شدند و به دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی راه یافتند.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار