مدیر کل آموزش و پرورش زنجان خبر داد؛

سه نوبت سرانه بهداشتی به مدارس واریز شده است

زنجان (پانا) - جلسه مدیران مدارس استان زنجان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل با محوریت بررسی مسائل مالی مدارس در بستر شبکه شاد(شبکه آموزش دانش آموز) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سه نوبت سرانه بهداشتی به مدارس واریز شده است

ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه که به صورت ارتباط زنده اینترنتی در بستر شبکه شاد برگزار شد، گفت: مهمترین و شاید اصلی ترین حلقه اتصال کارهای اجرایی با شبکه برنامه ریزی است.

وی با اشاره به رسیدگی اسناد مالی مدارس تصریح کرد: در رسیدگی به اسناد مالی طوری اقدام شود که تا پایان سال مانده بتوانیم جمع بندی اطلاعات را داشته باشیم و همچنین پیگیری مسائل مالی مدارس شبانه روزی از طرف ادارات صورت پذیرد و مدیران نیز در مواد مصرفی و غذایی شبانه روزی ها با توجه به تعداد دانش آموزان برنامه ریزی مناسب برای جلو گیری از اتلاف و هدر رفت را مدنظر داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه سه نوبت سرانه بهداشتی به مدارس واریز شده است ، اظهار کرد: تاکنون برای هر دانش‌آموز نزدیک به ۱۲ هزار تومان به حساب مدارس در این خصوص واریز شده است. همچنین در راستای تهیه اقلام بهداشتی و ضد عفونی، تفاهم نامه جهت خرید مستقیم مواد بهداشتی از شرکت های طرف قرارداد به صورت ارزان و با تخفیف های مناسب منعقد شده است که مدیران مدارس با هماهنگی ادارات مربوطه خود نسبت به خرید و تهیه این مواد بهداشتی اقدامات و پیگیری های لازم را به عمل آورند.

وی همچنین با اشاره به بازدید های اخیر تیم های نظارتی اداره کل از مناطق ابراز کرد: در بسیاری از مدارس حضور دانش آموزان کمتر شده است و مدیران مدارس در تهیه مواد ضدعفونی کننده با توجه به نیاز و شرایط مدرسه اقدام کنند تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: امروز دیگر شرایط حضور دانش‌آموزان مشخص و تثبیت شده است از این به بعد باید مسائل آموزشی، پرورشی و تربیتی در اولویت باشد. مدیران و معلمان نسبت به پیگیری امورات آموزشی، بودجه بندی دروس، ارزیابی مستمر دانش آموزان با توجه به شرایط دانش آموزان چه در کلاسهای حضوری و یا در شبکه شاد اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی دو مرکز تولید محتوا در هر منطقه، مدیران مدارس در صورت نیاز به محتوای آموزشی از این مراکز نسبت به تهیه و توزیع محتوای آموزشی در بین دانش آموزان اهتمام داشته باشند.

رفیعی همچنین با تأکید بر عدم ایجاد نگرانی مضاعف برای اولیا و دانش آموزان گفت: مدیران و معلمان مدارس باید تمام تلاش خود را در راستای ایجاد فضایی آرام و بدون استرس جهت حضور دانش آموزان در کلاس های آنلاین و در صورت نیاز کلاس حضوری به کار گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به مشکلات شبکه شاد گفت: مشکلات مربوط به شبکه شاد از مناطق احصا شده و به وزارت انعکاس یافته است که امیدواریم در روزهای آتی با به روز رسانی آن مشکلات موجود مرتفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در پایان این جلسه به سوالات همکاران که از طریق شاد به صورت زنده پرسیده ‌شد، پاسخ داد.

در این جلسه حسین حسنلو، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نیز نکات مهم در خصوص مسائل، ضوابط مالی و آیین نامه مالی مدارس ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار