خرمای ایرانشهر به کشورها ی اروپایی صادر می‌شود

زاهدان(پانا) - مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد خرمای این شهرستان علاوه‌بر مصرف داخلی به پاکستان، هندوستان، ترکیه و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خرمای ایرانشهر به کشورها ی اروپایی صادر می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مجید فیاضی اظهار کرد: نخل‌کاران شهرستان ایرانشهر از آغاز فصل برداشت خرما تاکنون افزون‌بر ۲۲هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف کردند.

وی با بیان اینکه ایرانشهر با بیش‌از پنج هزار و ١۵٠ هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است، عنوان کرد: از این سطح حدود چهار هزار هکتار بارور و بقیه غیربارور است.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه بیش‌از ۵٠ رقم خرما در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

وی تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای این شهرستان توسط واسطه‌ها خریداری و به نام شهرستان‌های دیگر بسته بندی و عرضه شود.

فیاضی ادامه داد: ایرانشهر دارای هفت سردخانه با ظرفیت بیش‌از ١۵ هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می‌شود.

وی گفت: هم‌اینک بیش‌از ١٠ هزار نفر در این شهرستان مشغول برداشت محصول و بسته بندی خرما هستند که با راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته‌بندی می‌توان علاوه‌بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار، رونق اقتصادی در منطقه را شاهد باشیم.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر گفت: ٨٠ درصد خرمای این شهرستان از نوع ربی و مضافتی است.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت خرما ۶.۵ تن در هکتار است پیش‌بینی کرد: تا پایان فصل برداشت بیش‌از ٢۵ هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار