اولیا پشتوانه و سرمایه‌ای ارزشمند برای مدرسه و آموزش و پرورش هستند

زاهدان (پانا)- به گفته مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، ارائه شناختی دقیق از مدارس به اولیای دانش‌آموزان یک ضرورت است؛ چرا که اولیا پشتوانه و سرمایه ای برای مدرسه و آموزش و پرورش هستند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اولیا پشتوانه و سرمایه‌ای ارزشمند برای  مدرسه و آموزش و پرورش هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حمیدرضا رخشانی در جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر و شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بدون همکاری مردم و مشارکت اولیا با مدیران مدارس امکان پذیر نیست و اولیا پشتوانه و سرمایه ای برای مدرسه و آموزش و پرورش هستند.
وی افزود: همکاری مردم و خانواده با کادر اجرایی مدارس منجر به افزایش کمی و کیفی برنامه ها می شود و رشد و پیشرفت در عرصه تعلیم و تربیت را رقم زده و مهمترین محور تعریف شده در کار انجمن اولیا و مربیان آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها برای مشارکت جدی در فعالیت های مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: هر یک از دو نهاد خانه و مدرسه به تنهایی امکان عمل موفقیت‌آمیز را نخواهند داشت و هر کدام باید به عنوان یک مرکز و نهاد تعلیم و تربیت تلقی شوند و مجموعه سیاست ها و برنامه ریزی هایی که آموزش و پرورش تدوین و به اجرا می گذارد در این دو کانون بر اساس یک سیاست، بینش و هدف خاصی دنبال شود و در پیوست هم باشند.
رخشانی ادامه داد: باید از روش‌های سنتی عبور کنیم و از ظرفیت اولیا بر اساس توانمندی ها و قابلیت های آنان بهره گیری کنیم، چرا که اعتقاد داریم هر ولی دانش آموز می تواند نقشی اساسی در برنامه‌ها و پیشبرد اهداف مدرسه ایفا کند.
وی با اشاره به عواملی که مانع از تقویت و گسترش فعالیت‌های انجمن ها می شوند، خاطرنشان کرد: کم سوادی اولیا، نگرانی از هزینه های مدرسه، درخواست های مالی مدیر، مشغله کاری اولیا، نگاه عوامل آموزشگاه و بسیاری از این موارد از عوامل و مشکلات حضور کمرنگ اولیا در آموزشگاه ها است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نقش انجمن ها را در مدارس، مشارکت در تمام فرآیندهای آموزشی، پرورشی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: مادامی که این نگاه در بین عوامل آموزشگاه حاکم باشد یقیناً در مسیر رسیدن به اهداف تعریف شده در عرصه های مختلف، موفقیت دو چندان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار