معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منصوب شد

تهران (پانا) - اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در حکمی فاطمه جان احمدی را به عنوان معاون پژوهش و منابع دیجیتال این سازمان منصوب کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منصوب شد

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مراسم تودیع و معارفه معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

بروجردی گفت: چرخش در مدیریت به منظور بهره مندی ازتجربیات، حائز اهمیت است و حرکت در مسیر فعالیت های فرهنگی ایده و خلاقیت های بسیاری را می طلبد و ارائه این ایده و خلاقیت فقط در انحصار فرد خاصی نبوده بلکه بسیاری از افراد که در این سازمان حضور داشته و دارند، ‌امکان ارائه ایده های بزرگ را دارند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: مقوله دانش باید در راستای رشد و توسعه فردی و جمعی به کارگرفته شود زیرا این مقوله همواره فضا و بستر مناسب برای رشد و اعتلای فرد و جامعه را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من باید درمقوله دانش به شعارسازمان ملل متحد مبنی بر «جهانی ببینید ومحلی عمل کنید» توجه بیشتری کرد و براساس آن برنامه هایی را در طولانی مدت پیش بینی کرد.

بروجردی ضمن قدردانی از تلاش معاون سابق پژوهش و منابع دیجیتال، برای جان احمدی در ادامه مسیر آرزوی موفقیت کرد.

هانیه گرائیلی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: حیات جوامع در استمرار فرهنگ و اندیشه علمی تداوم دارد و باید از تاریخ آموخت. هر جایی که علم و فرهنگ صدرنشین بود کشور خوش درخشیده است و هر زمان که تفکر جایگاه اصلی خود را پیدا کرد و از ظرفیت و امکانات هم افزای کشور استفاده شد، ارزش ها احیا و اخلاقیات به ظهور رسید.

گرائیلی یادآور شد: علم و فرهنگ بال های اصلی تعالی است که جایگاه مهم و تعمیم یافته روز افزون علوم انسانی و پژوهش های معطوف به این حوزه، در جهان امروز از اهمیت دوچندان برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد که تحقق برنامه های این معاونت با حرکت و شتاب بیشتر به سرانجام برسد و نتایج آن برای همگان ملموس باشد.

در ادامه این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: یکی از برنامه های مهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی این بوده که این نهاد فرهنگی نه به عنوان یک کتابخانه بزرگ بلکه به عنوان کتابخانه مادر، ‌راهبر و سیاستگذار مراکز دانش اطلاعاتی، کتابخانه ها و مراکز آرشیوی باشد.

وی افزود:‌ در این دوره برای رسیدن به این مسئله چهار پروژه مهم در حوزه دیجیتال سازی عملیاتی شد.

پاسدار خاطر نشان کرد: خدمات جدیدی که این سازمان به پژوهشگران ارائه می دهد، فعالیت هایی بود که با دشواری به نتیجه رسیده و امید است برای پژوهشگران مفید واقع شود.

سمیه توحیدلو معاون سابق پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: کتابخانه ملی ایران همیشه دو دسته مخاطب داشته است، افرادی که به صورت مقطعی و برای گذراندن آزمون های کنکور و وکالت به اینجا می آمدند و مخاطبانی که خانه خود را کتابخانه ملی می دانستند.

وی ادامه داد: در این مدت همراهان عزیز و رفقایی داشتم که با همکاری آنها پروژه های مهمی را در زمینه دیجیتال سازی و پژوهش انجام داده ایم.

معاون سابق پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار داشت: کتابخانه ملی پایگاه حفظ ذخایر فرهنگی ایران است کاری که می تواند در تکریم اصحاب فرهنگ خرد و اندیشه کند، کاری که می تواند برای زبان فارسی انجام دهد، کاری که می تواند در فراگیری دانش و اطلاعات انجام دهد، کاری که در توزیع عادلانه علم و دانش به انجام برساند، کاری که می تواند در دورترین نقاط این کشور برای فرزندان محروم مانده این سرزمین انجام دهد، کاری که می تواند در ساماندهی علم و دسترس پذیری و تسهیل کردن اطلاعات برای پژوهشگران انجام دهد، بی نهایت است.

توحیدلو افزود: در نهایت ابراز خوشحالی می کنم جایگاهی که به امانت در آن خدمت می کردم در اختیار استاد خودم خانم جان احمدی سپرده شده است. جای خرسندی است دیدن فردی که کارها و مسئولیتی را که می شناسد بر عهده گرفته است.

در پایان این مراسم فاطمه جان احمدی معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به رسالت متعالی کتابخانه ملی در بنای علمی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: کتابخانه خانه اول من است و این نهاد فرهنگی برای علوم انسانی نه فقط ارزش بلکه حیات است.

معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: امروز خرسندم از اینکه این مسئولیت را عهده دار شده ام و مامور به خدمت در این حوزه هستم و امیدوارم در آینده زمانی که این مسئولیت به اتمام می رسد نتایج خوبی را برای ارائه داشته باشم و سربلند باشم.

وی با تاکید بر ضرورت مطالبه گری برای پیشبرد امور یادآور شد: مطالبه، خاص و ذات کار اجرایی است و باید این مطالبه گری را از یکدیگر داشته باشیم تا نتایج خوبی حاصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار