معاون وزیر بهداشت: احتمال سرایت و قدرت بیماری زایی کرونا بیشتر شده است

تهران (پانا) - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در ایران روند سینوسی داشته است، می گوید از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران تاکنون نه تنها ضعفی در ساختار آن ایجاد نشده، بلکه احتمال سرایت و قدرت بیماری‌زایی آن بیشتر هم شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۷۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر بهداشت: احتمال سرایت و قدرت بیماری زایی کرونا بیشتر شده است

قاسم جان‌بابایی شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از ۳۰ بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون، در روزهای مختلف به جز تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، روند شیوع ویروس کرونا به صورت سینوسی بوده است و ۱۴ روز بعد از ایام خاص، افزایش بیماران سرپایی و مبتلایان مشاهده شده است.
جان‌بابایی تصریح کرد: مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تعطیلات پیش‌رو و احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا نگران هستند.
وی یادآور شد: با وجود شیوع بسیار بالای ویروس کرونا در اصفهان، کاشان، قم و خوزستان اما مسوولان چهارمحال و بختیاری روند شیوع این ویروس در استان را مدیریت کردند.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، هیچ کشوری تاکنون به جز استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال برخی جرایم، اقدام دیگری نکرده است.
وی گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک علاوه بر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در کاهش ابتلا به آنفلوآنزا نیز موثر است.
جان‌بابایی، تقویت روحیه و انرژی‌بخشی به کادر بهداشت و درمان را ضروری اعلام و تاکید کرد: هنوز مشخص نیست در روند شیوع، کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کجای کار هستیم.
وی، کودکان را مهم‌ترین حلقه انتقال ویروس کرونا دانست و افزود: تعطیلی کسب و کار جزو آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن باشد.
جان‌بابایی تصریح کرد: حضور ۶۰ درصدی دانش‌آموزان در برخی مدارس چهارمحال و بختیاری مانند شهرستان شهرکرد و سایر مناطق این استان خطرناک است.
ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار