سخنگوی وزارت بهداشت: آمار پایین مرگ ناشی از کرونا در مازندران نشانه مدیریت درست در این استان است

ساری (پانا) -معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در موج دوم میزان مرگ و میر ناشی از کووید19 در سطح کشور به میزان 10 درصد بستری بیماران قطعی کووید 19 بود و این آمار در مازندران به حدود هشت درصد رسید، آن را نشانه موفقیت مدیریت ستاد کرونا در این استان برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی وزارت بهداشت: آمار پایین مرگ ناشی از کرونا در مازندران نشانه مدیریت درست در این استان است

سیما سادات لاری بعدازظهر امروز در جلسه استانی کرونا که در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: مازندران مردم برون‌گرا و اجتماعی دارد، محل تردد استان تهران و مسافران است در این شرایط کرونایی اگر درایت مسئولان نبود روزهای سختی را داشتیم.

او با اشاره به اینکه در موج دوم میزان مرگ و میر ناشی از کووید19 در سطح کشور به میزان 10 درصد بستری بیماران قطعی کووید 19 بود و این آمار در مازندران به حدود هشت درصد رسید، آن را نشانه موفقیت مدیریت ستاد کرونا در این استان برشمرد.

سخنگوی وزرات بهداشت با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور روند کاهشی دارد، گفت: وضعیت استان ها در این زمینه متفاوت است. در مازندران میزان رعایت از میانگین کشوری پایین تر است که باید راهکارهای فرهنگی برای افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی اتخاذ شود.

او این میدان را به میدان مبارزه و جنگ تشبیه کرد که اگر بتوان مبتلاها و بستری‌ها را کاهش داد، قطعا می‌توان آرامش را به جامعه بازگرداند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در نیمکره جنوبی که فصل سرما را پشت سر می گذارند، بررسی ها نشان داده که با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک ابتلا به آنفلوانزا حدود 90 درصد کاهش داشته است، تأکید کرد که ما نیز می توانیم با استفاده از ماسک از روند افزایشی ویروس کرونا و آنفلوانزا جلوگیری کنیم.

لاری گفت: چنانچه پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در سطح کشور ارتقا یابد به همان ترتیب استفاده از واکس نیز کم می شود.

سخنگوی وزرات بهداشت به مسافر پذیر بودن مازندران اشاره و اینکه این استان نسبت به ویروس کرونا آسیب پذیرتر از سایر استان های کشور است، گفت: با مدیریت خوب ستاد مقابله با کرونا در استان آمار مرگ و میر در موج دوم در این استان پایین تر از کشور بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار