سخنگوی وزارت بهداشت: ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل شد

ساری (پانا) - معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت به اختصاص ۳۰۰ هزار دوز واکسن رایگان به جمعیت تحت پوشش اشاره و اعلام کرد که امسال ۲.۵ میلیون دوز واکسن رایگان به جمعیت اولویت‌دار اختصاص می‌یابد که در این مرحله ۱.۵ میلیون دوز در اختیار معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی قرارگرفته است و فعلا جز این مقدار، واکسن دیگری وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی وزارت بهداشت: ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل شد

سیما سادات لاری در نشست با خبرنگاران مازندران، با اشاره به تجمع کادر درمانی و پرستاری بیمارستان روحانی بابل با موضوع اعتراض به عدم پرداخت کارانه، گفت: «درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها به شدت کاهش یافته است و از طرفی هزینه بیماران کرونایی سرسام‌آور است، تجهیزات نیز بار مالی زیادی به بیمارستان‌ها تحمیل کرده است. کارانه همکاران نیز از همین درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها تبعیت می‌کند.»

او به تصمیمی مبنی بر جدا کردن اضافه کار از کارانه اشاره کرد و گفت: «سازمان برنامه و بودجه نیز ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص داده که در هفته آینده در دانشگاه‌هاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌‌شود و کارانه عقب‌مانده همکاران تا پایان سال ۹۸ پرداخت می‌شود.»

لاری به مطمئن‌ترین مسیر تولید واکسن از طریق کووَکس اشاره کرد و گفت: «۱۸۰‌ کشور در اینجا ثبت‌نام کرده‌اند. شرکت‌های معتبر پیش‌پرداخت می‌کنند تا واکسن تهیه شود. ۱۵ درصد از پیش‌پرداخت گرفته می‌‌شود اما اگر واکسن اثربخش ساخته شود، پیش‌پرداخت بازگردانده نمی‌شود و مصوب شده است که ایران هم پیش‌پرداخت داشته باشد.

لاری، پراکندگی اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان‌های مختلف با توجه به شرایط فرهنگی و تفاوت میزان شیوع، را شیوه مناسبی دانست و گفت: «۱۵۸ شهرستان در کل کشور در حال حاضر در شرایط قرمز هستند و مازندران شرایط باثبات‌تری نسبت به برخی استان‌های دیگر دارد.»

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت اعلام کرد که ۱۰ درصد کل بستری‌ها به طور میانگین فوت می‌کنند و این رقم در مازندران ۸ درصد است.

او با بیان اینکه پیش‌بینی وزارتخانه وارد کردن ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا است، به اختصاص ۳۰۰ هزار دوز واکسن رایگان به جمعیت تحت پوشش اشاره کرد و ادامه داد: «امسال ۲.۵ میلیون دوز واکسن رایگان به جمعیت اولویت‌دار اختصاص می یابد که در این مرحله ۱.۵ میلیون دوز در اختیار معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است و فعلا جز این مقدار، واکسن دیگری وجود ندارد.

او‌ از اختصاص یک پارت دیگر تا پایان مهرماه نیز خبر داد.

لاری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد افرادی که بستری شده‌اند کسانی بوده‌اند که بیماری مزمن داشته‌اند،‌گفت: «۷۰ درصد کسانی که فوت کرده‌اند بالای ۶۰ سال سن دشته‌اند.»

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۲.۴ درصد کل بستری‌های محتمل و مشکوک از زمان شیوع تا ۱۵ شهریور، کودک بوده‌اند، گفت: «۲۴صدم درصد بستری‌های قطعی و ۰.۵ درصد فوتی‌ها ۶ تا ۱۸ سال داشته‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار