استاندار زنجان خبر داد:

تصویب 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه استان

زنجان (پانا) - استاندار زنجان خبر داداقداماتی در استان زنجان بر اساس نقشه راه طراحی شده که در حوزه اقتصاد دانش بنیان به‌زودی جامه عمل خواهد پوشید.

کد مطلب: ۱۱۲۷۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تصویب 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه استان

فتح الله حقیقی در جلسه اقتصاد مقاومتی که با رویکرد اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد گفت: سفر سال گذشته دکتر ستاری به زنجان برکات بسیار خوبی به همراه داشت و امیدواریم در این سفر نیز با جمع بندی درخواست های شرکت های دانش بنیان بتوانیم گام های بسیار خوبی در این حوزه برداریم.

استاندار زنجان با بیان اینکه جوانان استان بسیار علاقمند و مستعد فعالیت در فضای کسب و کار و اقتصاد دانش بنیان هستند افزود: با تلاش های شبانه روزی و برنامه ای که 8 ماه به طول انجامید توانستیم با بانک های کشور مبلغ 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به تصویب برسانیم که قطعا بخشی از این تسهیلات می تواند در زمینه اقتصاد دانش بنیان هزینه شود.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه امروز از آغاز تا انتهای برخی لوازم مورد نیاز برای مقابله با کرونا در داخل استان تولید می شود افزود: به همت همین جوانان همه مراحل تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده همچون الکل با پایه آب در استان تولید می شود که علاوه بر تأمین نیاز داخل، به استان‌های دیگر نیز صادر می کنیم.

وی همچنین به ظرفیت های خوب استان در زمینه صنایع دستی و مرکز تحقیقات کشاورزی در بخش گیاهان دارویی اشاره کرد و از افتتاح بزرگترین پایانه صادرات فرش کشور در زنجان خبر داد و از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواست: نگاه ویژه ای در این زمینه به لحاظ حمایتی به استان زنجان داشته باشد.

دانشگاه های استان زنجان به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم در حال حرکت هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان گفت: مفاهیم توسعه امری درون زاست و برای توسعه نباید چشم امید به خارج از استان و کشور داشت بلکه در این راه باید از ظرفیت های موجود در همه زمینه ها بهترین بهره را برد.

سورنا ستاری با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ برخورداری از ظرفیت های علمی و دانشگاهی در سطح بسیار خوبی قرار دارد افزود: سیستم آموزشی کشور باید به گونه ای باشد که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی معطل یافتن شغل باشد، آموزش های کاربردی این امکان را می دهد تا دانشجو از طریق کسب و کارهای جدید و اقتصادهای دانش بنیان قدم اساسی برای اشتغال و خلق ثروت بردارد.

معاون رئیس جمهوری از مسئولان استان خواست توجه جدی به پارک علم و فناوری استان داشته باشند و با تقویت این مراکز موانع توسعه بر چیده شود و فرهنگ اقتصاد دانش بنیان نهادینه شود و علاوه بر آن مردم نتیجه فعالیت این شرکت ها را در زندگی روزمره خود ببینند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: در این سفر همه خواسته ها و موارد مطرح شده از سوی صاحبان شرکت های دانش بنیان و برخی دانشگاه ها صورت‌جلسه می شود و ما با تمام توان سعی خواهیم کرد به این خواسته ها جامه عمل بپوشانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار