مدیرکل توسعه منابع و پشتیبانی سازمان استثنایی کشور در زنجان گفت:

تعریف سه بسته تحولی در سازمان استثنایی کشور

زنجان (پانا) - جلسه هم ‌اندیشی مدیران مدارس و مراکز مشکلات ویژه یادگیری با حضور معاون پیشگیری و تشخیص و مدیرکل توسعه منابع و پشتیبانی سازمان استثنایی کشور و مدیر کل آموزش و پرورش استان در محل سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تعریف سه بسته تحولی در سازمان استثنایی کشور

به گزارش اداره کل سازمان استثنایی کشور، محرابی مقدم مدیرکل توسعه منابع و پشتیبانی سازمان استثنایی کشور در زنجان با اشاره به برگزاری حضوری کلاس های درس گفت: این تصمیم مصوبه ستاد مقابله با کرونا بود و وضعیت همواره در حال تغییر است و از طرفی نمی توان آموزش را ترک کرد، بنابراین باید با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی به آموزش ادامه می یابد.

وی در ادامه افزود: در این شرایط نمی توان مثل قبل حرکت کرد بنابراین در یک شرایط خاص و بحرانی باید تصمیم گیری کرده و حرکت کرد.

محرابی مقدم با اشاره به برگزاری ۲۴۰ دوره ضمن خدمت به صورت مجازی برای همکاران مدارس استثنایی تصریح کرد: ما باید به اطلس یادگیری مدارس توجه ویژه کنیم که در این خصوص از مدیران مدارس شهر زنجان تشکر می‌کنم، چرا که این اطلس وضعیت دانش آموزان برای ادامه تحصیل را برای هر دانش آموز به صورت مجزا مشخص می‌کند، در این خصوص آنچه مهم است این است که دانش آموزانی که نمی توانند در مدرسه حضور یابند چگونه می توان آنها را حمایت کرد تا از آموزش عقب نمانند.

محرابی مقدم با بیان اینکه برای ایجاد تحول باید در تغییر نگرش اولیا و معلمان تلاش کرد، تصریح کرد: طرح های مختلفی در سازمان استثنایی کشور از حمله طرح های فن یار، پزشک آور معلم یاور و ... در حال پیگیری است.

این مقام مسئول ابراز داشت: معلمان همان طور دلسوز به سلامت دانش آموزان هستند که اولیا مراقب فرزندان خود می باشند و همواره رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش های مختلف از خانه تا مدرسه مورد تاکید است.

وی با اشاره به طرح های ۸ گانه در حوزه سازمان استثنایی کشور گفت: تداوم آموزش در کنار موضوعات پرورشی و توانبخشی همواره مورد توجه مدارس استثنایی است.

وی ادامه داد: عدالت آموزشی منطقه ای و دیجیتال، انعطاف پذیری، کاهش تمرکز و تحول گرایی نیز از سایر موضوعات مهم و در حال پیگیری در سازمان استثنایی کشور است.
وی با اشاره به اینکه تحول گرایی مبتنی بر سند تحول بنیادین اظهار کرد: در سازمان استثنایی کشور سه بسته تحولی تعریف شده است که عبارتند از مدرسه انطباقی، مداخله به هنگام طلایی و مشارکت، تمرکززدایی و اجتماعی شدن سازمان است.

محرابی مقدم در ادامه افزود: در هر استان یکی از مدارس استثنایی به عنوان باشگاه پیشکسوتان دایر می شود و همچنین در طرحی با عنوان گنجینه های مدیریتی، تجربه های موفق مدیران در اداره مدارس استثنایی در قالب کتاب گردآوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به سند تحول بنیادین مدرسه کانون فعالیت است عنوان کرد: در این راستا باید به ارتقاء توانمندی‌های مدیران مدارس اقدام کنیم.

این مقام مسئول همچنین گزارشی از وضعیت اختصاص اعتبار و مسائل مالی مدارس استثنایی، حمایت صورت گرفته در خصوص تامین اعتبار سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس استثنایی ارائه و تصریح کرد: باید سازمان استثنایی کشور در بین جامعه شناخته شود تا ضرورت رفع نیازمندی‌های آن برای همگان محرز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار