کاهش درد ناشی از پارکینسون با تحریک الکتریکی نخاع

تهران ( پانا) - پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافتند که شاید تحریک الکتریکی مغز بتواند دردهای ناشی از بیماری پارکینسون را کاهش دهد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش درد ناشی از پارکینسون با تحریک الکتریکی نخاع

به گزارش ایسنا و به نقل از نوروساینس‌نیوز، گروهی از پژوهشگران آمریکایی و ژاپنی در بررسی‌های خود دریافتند که تحریک الکتریکی نخاع می‌تواند درد و مشکلات حرکتی ناشی از پارکینسون را به صورت قابل توجهی کاهش دهد.

پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو"(UCSD)، ۱۵ بیمار مبتلا به پارکینسون را مورد بررسی قرار دادند.

میانگین سنی بیماران، ۴۷ سال و میانگین مدت بیماری آنها ۱۷ سال بود. همه بیماران از درد رنج می‌بردند و با درمان‌های پیشین بهبود نیافته بودند. هشت نفر از بیماران با یک روش غیرتهاجمی موسوم به "DBS" تحت درمان قرار گرفتند که طی آن، جریان‌های الکتریکی با کمک الکترودها، به بخش‌هایی از مغز وارد می‌شوند. هفت نفر از بیماران نیز تنها درمان دارویی را دریافت کردند.

پژوهشگران از همه بیماران خواستند تا بهبودی‌های قابل توجه خود را گزارش دهند و پس از بررسی نتایج دریافتند که میزان درد در آنها تا ۵۹ درصد کاهش یافته است.

پژوهشگران باور دارند که ممکن است تحریک نخاع بتواند به درمان درد و مشکلات حرکتی بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند اما برای تایید آن باید پژوهش‌های بیشتری انجام شوند.

این پژوهش، در مجله "Bioelectronic Medicine" به چاپ رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار