وزیر میراث فرهنگی در جلسه کمیسیون بودجه مطرح کرد

امکان درآمدزایی ۲۶میلیارد دلاری حوزه گردشگری تا سال ۲۰۲۵

تهران ( پانا) - نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از حضور و ارائه گزارش وزیر میراث فرهنگی در جلسه این کمیسیون خبر می‌دهد و می‌گوید که براساس گزارش ارائه شده می‌توان تا سال ۲۰۲۵ به بیست و پنج میلیارد دلار در حوزه گردشگری برسیم.

کد مطلب: ۱۱۲۶۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
امکان درآمدزایی ۲۶میلیارد دلاری حوزه گردشگری تا سال ۲۰۲۵

به گزارش ایسنا، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه عصر امروز(سه‌شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه که با حضور مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بررسی عملکرد و بودجه این وزارتخانه برگزار شده بود، گفت: مونسان در این جلسه اعلام کرد، کمترین بودجه را این وزارتخانه به دلیل تازه تاسیس بودن، در اختیار دارد و بیشتر اقدامات ما مشارکتی و به صورت مردمی و توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده سهم ایران در بحث گردشگری به نُرم‌های جهانی تقریبا نزدیک شده است، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست تاکید کرد که نُرم جهانی ۱۰ درصد بوده و سهم ما ۶.۸ درصد از ‪GDP‬ به صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: مونسان در این جلسه پیشنهاداتی برای توسعه بحث گردشگری در کشور ارائه کرد. همچنین محور قرار دادن بخش گردشگری در برنامه‌های عمرانی کشور، تقویت اعتبارات برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، تقویت اعتبارات برای حفظ و احیاء آثار تاریخی و حمایت از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی به منظور تکمیل زنجیره تولید و فروش از پیشنهادات ارائه شده بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: افزایش سهم گردشکری کشورمان بسیار امیدوار کننده است و براساس این روند می‌توان تا پایان برنامه یعنی سال ۲۰۲۵ به بیست و پنج میلیارد دلار در حوزه گردشگری برسیم که دور از دسترس نیست.

وی با تاکید براینکه گردشگری را با سه هدف عمده می‌توان توسعه داد، افزود: توسعه و تبادل فرهنگی که حتی در فرهنگ قرآنی ما بر سیر و سیاحت برای عبرت از سرگذشت گذشتگانمان تاکید شده است، کشورمان دارای فرهنگ غنی و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، معنوی و زیارتی است که می‌تواند در بحث تبادل فرهنگی کمک بسیار شایانی برای ما باشد حتی سهم گردشگری دینی و زیارتی می‌تواند سهم قابل توجهی در گردشگری خارجی ما داشته باشد.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: با توسعه صنعت گردشگری اشتغال در جامعه افزایش خواهد داشت، همچنین احیاء آثار تاریخی در ایجاد جاذبه‌های گردشگری نقش بسزایی دارد. احیاء خانه شهید شیخ محمد خیابانی طی سال جاری در صدمین سالگرد شهادتش، جای تقدیر و تشکر دارد، این شهید بزرگوار نماینده دوره دوم و چهارم مشروطه و رهبر قیام آذربایجان در دوره مشروطه علیه قرارداد ننگین وثوق‌الدوله بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار