مجید مجیدی: مسئله کودکان کار ملی است و تنها به دولت نمی‌توان تکیه کرد

تهران (پانا)- مراسم تقدیر از هنرمندان فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی، با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مجید مجیدی: مسئله کودکان کار ملی است و تنها به دولت نمی‌توان تکیه کرد

مراسم تقدیر از هنرمندان فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی، سه شنبه مورخ 8 مهرماه 1399 در هتل پارسیان آزادی با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

در این مراسم مجید مجیدی، نیما جاویدی نویسنده، امیر بنان تهیه‌کننده، روح‌الله زمانی، شمیلا شیرزاد، ابوالفضل شیرزاد، محمد موسوی و مانی غفوری بازیگران این فیلم حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود ملی کشورمان آغاز شد.

محمدمهدی شکوری مقدم قائم‌مقام صبا ایده درابتدا گفت: «سال‌هاست کارهای آقای مجیدی را دنبال می‌کنیم با فیلم های او اشک ریختیم و عاشقی کردن را آموخته‌ایم. او در اکثر کارهایش از چهره های سرشناس استفاده نمی‌کند بلکه از اشخاصی که دیده نشده‌اند استفاده می‌کند تا به جامعه بازیگران جدید را نشان دهد، امیدوارم هیچ کودک کاری در هیچ کجای دنیا باقی نماند.»

مجید مجیدی در بخش دیگری از این مراسم عنوان کرد: «از برادران شکوری و فیلیمو که بانی این مجلس شدند تشکر می‌کنم. دو سال پیش بود که با نیما جاویدی می‌خواستیم کاری برای بچه‌های کار انجام دهیم. همه ما شاهد این هستیم که در جاهای مختلف بچه‌های کار را می‌بینیم. به یاد دارم به مدرسه‌ای رفته بودم که زمینه تحصیل برای کودکان کار را فراهم کرده بودند و از نظرم آن‌ها کار بسیار خاصی انجام می‌دادند زیرا این بچه‌ها رفتارهای خاصی دارند و مشکلاتی مانند نداشتن شناسنامه دارند.»

وی خاطر نشان کرد: «امیدوارم شرایط کشور به سمتی برود که دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم، با ساخت این آثار سعی داریم نگاه مسئولان را به این مسئله جذب کنیم. در طول سال‌ها به دولتمردان گفته‌ام که نگاه درجه دو به سینما داشته‌اند و این موضوع آسیب‌های جبران ناپذیری به جامعه زده است. نقش هنرها در این عرصه می‌تواند بی بدیل باشد. خوشحالم که توانستم کمتر کاری را در قبال بچه‌ها که گنج‌های کشور ما محسوب می‌شوند ایفا کنم.»

وی ادامه داد: «مسئله کودکان کار ملی است و تنها به دولت نمی‌توان تکیه کرد هرچند که دولت مسئول است حداقل شرایطی برای تحصیل آن‌ها فراهم کند. حتی کار کردن آن‌ها را نیز می‌توان در ریل خاصی انداخت، به عنوان مثال روح‌الله زمانی هر کاری می‌تواند انجام دهد. همه ما در برابر تک تک بچه‌های کار مسئولیم، باید در مسائل اجتماعی این بچه‌ها کمک کنیم خصوصا در امر مدرسه سازی، این بچه‌ها نمونه خروار هستند.
این کارگردان با اشاره به استقبال مردم ونیز از فیلم سینمایی «خورشید» عنوان کرد: «نمی‌دانید چه اتفاقی در ونیز افتاد، شمیلا یکی از سوپراستارهای ونیز شده بود و کاملا مورد توجه همه قرار گرفته بود. خانم کیت بلانشت از فیلم ما حمایت و تشکر کرد و به من گفت دوست داشتیم جایزه را به همه بچه‌ها بدهیم زیرا تمامشان درخشان بودند اما با تصمیم ما مخالفت شد. این جایزه درنهایت نسیب روح الله زمانی شد که واقعا حقش بود، اصلا باورم نمیشد کسی در این سن تا این حد با درک باشد، او تا روز آخر با صبر و حوصله کار کرد. 45 روز فقط در همان تونل کار کردیم زیرا تجربه جدید وسختی بود، روح‌الله از همان روز اول فیلمبرداری در کانال پایش شکست به همان دلیل چند روزی کار تعطیل شد اما همین اتفاق باعث شد او ارتباط بیشتری با نقش بگیرد.»

وی ادامه داد: «در اواسط زمستان فیلمبرداری انجام شد حتی نمی‌توانستیم آب را گرم کنیم اما او با این حال به آب می‌رفت و با غیرت و درایت کار فیلمبرداری را تمام کرد. امیدوارم با این فیلم مسیری باز شود که تمام بچه‌های کار آینده درخشانی داشته باشند.»

در ادامه این مراسم جایزه جشنواره ونیز به روح‌الله زمانی که به دلیل مثبت بودن تست کرونا نتوانست گروه‌ را همراهی کند، به همراه لوح تقدیر و حمایت در زمینه گذراندن یک دوره کامل بازیگری در آموزشگاه بامداد به او اهدا شد.

همچنین لوح تقدیر و حمایت تا زمان دانشگاه از سوی این پلتفرم به تک‌تک بازیگران نوجوان این فیلم تعلق گرفت.
در پایان این مراسم از نیما جاویدی فیلمنامه‌نویس، بیتا موسوی مدیر روابط عمومی فیلم، امید امیدپور دستیار تهیه‌کننده و مجید مجیدی کارگردان «خورشید» تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار