اختصاص 10 دستگاه ون برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

تهران (پانا) - برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو در خصوص افتتاح مدارس در مناطق محروم با دکتر حجت الله نیکی ملکی سخنگو و رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. 

کد مطلب: ۱۱۲۶۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 10 دستگاه ون برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

نیکی ملکی در این برنامه با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش‌هایی که ستاد اجرایی فرمان امام ورود کرده است، ساخت مدرسه است، گفت: این کار از چند سال پیش آغاز شده است و بنا بود هزار مدرسه بسازیم و این کار را انجام دادیم و رهبر معظم انقلاب فرمودند این کار باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: با ۱۵۰ مدرسه‌ای که قبل از آغاز مدارس افتتاح کردیم، هزار و ۴۰۰ مدرسه تحویل آموزش و پرورش دادیم و برای ۵۰۰ مدرسه دیگر ورود کرده‌ایم و در حال ساخت است و برای اینها حدودا ۹۸۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

سخنگو و رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ۶۹۳ کلاس در ۱۵۰ مدرسه افتتاح شده وجود دارد، اظهار کرد: این مدارس را در ۲۲ استان کشور و در بیشتر استان‌ها پوشش داده‌ایم.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام همچنین ده مدرسه کانکسی را برای عشایر استان کرمانشاه افتتاح کرد و همچنین ده دستگاه ون برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل اختصاص داده‌ایم. در سفری که به سیستان و بلوچستان داشته‌ایم، یکسری از دانش آموزان به دلیل نداشتن وسیله نقلیه از تحصیل محروم شده‌اند.

ملکی همچنین از توزیع یک میلیون بسته لوازم التحریر در تمام کشور خبر داد و بیان کرد: ۵۰ هزار بسته برای مناطق حاشیه نشین تهران بود تا دانش آموزان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی به شرایط کرونایی اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه مناطق محروم اغلب کلاس‌های کوچک و خلوتی دارند و فاصله‌ها را می‌توانند در این مناطق رعایت کنند، دانش آموزان در مناطق کم خطرتر حضور دارند. البته ستاد اجرایی فرمان امام قصد توزیع تبلت بین دانش آموزان را نیز دارد و در این راستا ستاد اجرایی فرمان امام ۱۵ هزار تبلت به مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) اهدا کرد تا بین خانواده‌های نیازمند تقسیم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار