بهره برداری از گام نخست نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر در سال آینده

اردبیل (پانا)- فرماندار مشگین‌شهر اعلام کرد ایران با بهره‌برداری از گام نخست نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر در سال آینده به عنوان نهمین کشور دارنده فناوری زمین گرمایی به باشگاه جهانی کشورهای دارنده انرژی ژئوترمال خواهد پیوست.

کد مطلب: ۱۱۲۶۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از گام نخست نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر در سال آینده

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مشگین شهر، اکبر صمدی که در بازدید از اجرای عملیات احداث خط انتقال جریان برق نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر در دامنه‌های سبلان سخن می‌گفت افزود: این پروژه مهم اخیرا با دستور وزیر نیرو از شرکت سانا تحویل گرفته شده و به شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران واگذار شد.
او اظهارکرد: با راه‌اندازی نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر در مرحله نخست پنج مگاوات انرژی برق به شبکه برق‌رسانی مشگین‌شهر تزریق خواهد شد.
فرماندار مشگین‌شهر تصریح کرد: برای اجرای خط انتقال انرژی ۲۲ کیلومتری از محل نیروگاه تا مشگین شهر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
صمدی گفت: برای ساخت این نیروگاه تاکنون ۱۱ حلقه چاه اکتشافی تا عمق سه هزار و ۲۰۰ متری زمین حفر شده و هفت حلقه آن به بهره‌برداری رسیده که قابلیت نصب توربین و تولید برق را دارد.
او اضافه کرد: در جریان بازدید ستاری معاون فناوری رییس‌جمهوری از این مجموعه راهکار‌های توسعه این نیروگاه در زمینه‌های مختلف گردشگری، علمی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و در آینده شاهد تبدیل این مکان به یکی از مراکز مهم تحقیقاتی، پژوهشی و صنعتی کشور خواهیم بود.
نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر با ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات در دامنه‌های سبلان احداث می‌شود و تاکنون علاوه بر صرف منابع ارزی بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.
با تکمیل این نیروگاه علاوه بر تولید برق زمینه ایجاد سایر صنایع جانبی مرتبط از جمله کشت گلخانه‌ای، مزارع پرورش ماهی و شهرک‌های گردشگری در شهرستان مشگین‌شهر فراهم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار