در طول ۷ ماه گذشته؛

14 هزار و 359 سیستان و بلوچستانی به کرونا مبتلا شدند

زاهدان (پانا) - براساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در طول 7 ماه گذشته تا کنون تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به 14 هزار و 359 مورد رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۲۶۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
14 هزار و 359 سیستان و بلوچستانی به کرونا مبتلا شدند

بنا بر اطلاعیه شماره 21 ستاد بحران کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، از اسفند ماه سال گذشته تا ساعت 9:00 روز دوشنبه 7 مهرماه 1399، تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به 14 هزار و 359 مورد رسیده که 9 هزار و 678 نفر مربوط به شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، هزار و 771 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و 2 هزار و 910 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هستند.

از مجموع موارد مثبت آزمایشگاهی 2 هزار و 814 نفر پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان ها مرخص شده اند، 46 نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند. متاسفانه تاکنون 633 نفر از هم استانی های عزیزمان با آزمایش مثبت کرونا فوت کرده اند و 10 هزرا و 886 نفر دیگر نیز بهبود یافته و یا مراحل نقاهت را در منزل سپری می کنند.
خوشبختانه با وجود افزایش روزانه موارد مثبت در استان، روند این افزایش همانند روزهای اوج همه‌گیری در ماه های خرداد و تیر نیست و بعد از سپری شدن موج نخست همه گیری در استان، هنوز هم نمی توان به جرات اعلام کرد که وارد موج دوم همه گیری شده ایم.
با این وجود و با توجه به اینکه در ابتدای فصل پائیز قرار داریم، رعایت کامل و دقیق دستورالعل های بهداشتی همچنان مهمترین رسالت جمعی و فردی همه افراد را تشکیل می دهد.
ترکیب کاملی از این دستورالعمل ها شامل رعایت فاصله ایمن (حداقل یک و نیم متر) با دیگران، استفاده دائمی از ماسک در اماکن پرتجمع و فضاهای بسته و شستشوی مرتب و صحیح دست ها با آب و صابون که باید توسط آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این بیماریابی به موقع و درمان مبتلایان و بیماران مهمترین اقداماتی است که همچنان و با قدرت توسط نظام بهداشت و درمان در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار