فرمانده کل ارتش: آدرس‌های تحریف‌نشده از دفاع مقدس به نسل آینده بدهیم

تهران (پانا) - فرمانده کل ارتش با تاکید بر این که در مباحث دفاع مقدس دادن آدرس درست و تحریف نشده به مخاطبان بسیار مهم است گفت مسیر و فرآیندی که در دفاع مقدس طی شده باید به نسل آینده منتقل شود.

کد مطلب: ۱۱۲۶۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده کل ارتش: آدرس‌های تحریف‌نشده از دفاع مقدس به نسل آینده بدهیم

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در آیین رونمایی از پنج جلد کتاب با عنوان «روایت‌های ماندگار دفاع مقدس» که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد ضمن تقدیر از مولفان این مجموعه ارزشمند با اشاره به اهمیت نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف این گنجینه عظیم، اظهار داشت: بنده مطلع هستم که در گردآوری این مجموعه با چه سختیها، موانع و مشکلاتی مواجه بودید و با تکیه بر همت والا و پافشاری این کار را ادامه و امروز به رونمایی از این ۵ جلد کتاب منجر شده است.

وی افزود: البته تاکنون ۶۰ جلد از این مجموعه ارزشمند که به عنوان شناسنامه ارتش در دروان دفاع مقدس محسوب می شود توسط فرماندهان، استادان و پیشکسوتان آجا جمع آوری شده است. که به خاطر این کار بزرگ و ارزنده از تک تک استادان، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جهت تدوین این مجموعه مستقر شدند تشکر و قدردانی می‌شود.

سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه مجموعه ۵ جلدی «روایت‌های ماندگار دفاع مقدس» با تحقیق مستمر، کنترل، اعتباربخشی و اثبات کلمه به کلمه تدوین شده و در حوزه تاریخ شفاهی جنگ هشت ساله و تبیین نقش ارتش در دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است، گفت: مطلع هستیم که شما عزیزان با حداقل امکانات به دنبال جمع آوری مستندات بودید و با دقت نظر کامل گام بزرگی را در راستای به نتیجه رساندن یک کار معتبر و ارزشمند برداشتید.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در مباحث دفاع مقدس دادن آدرس درست و تحریف نشده و بکر به مخاطبان، بخصوص نسل‌های آینده است، مسیر و فرآیندی را که دفاع مقدس طی کرده، آنجایی که منجر به پیروزی شده آنجایی که منجر به شکست شده حتی میزان بهره‌وری یک اقدام حتماً باید به نسل آینده منتقل شود.

وی افزود: برای این کار نیاز به یک مرجعی داشتیم که به لطف خدا با تلاش ما عزیزان به این مجموعه بزرگ و ارزشمند دست یافتیم؛ چراکه این مجموعه سند معتبری از حضور فرماندهان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که خود در میادین خون و نبرد حضور موثر داشتند و واژه های شجاعت، ایثار، شهادت و اسارت را معنا کردند.

سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه باید موفقیت‌ها و حتی ناموفقیت‌های جنگ مورد ارزیابی و دقت نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: کلمه به کلمه این مجموعه می تواند درحوزه بازی‌های جنگ و ساماندهی و مشاوره تاکتیکی به عنوان اساس و مبنای راهبردی و آموزشی ارتش و نیروهای مسلح قرار گیرد و کاربرد داشته باشد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: این مجموعه قطعا می‌تواند برای جوانان ما که در آینده صحنه‌های عملیات را بر عهده دارند ارزشمند و کاربردی باشد و همچنین خلا نداشتن یک مرجع چند وجهی را در حوزه دفاع مقدس پر کند.

وی افزود: امروز افسران و دانشجویان جوان ما بیش از هر کسی نیازمند این گونه مطالب هستند؛ چراکه باید نخبگان و فرماندهان جنگ خود را به همراه مسیری که طی کردند بشناسند و از آنان تاسی کنند.

سرلشکر موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های نظامی از جمله مهمترین آنها که همین دافوس است باید همه جنبه‌ها و جزئیات را در اختیار داشته باشند تا بتوانند روی آن بحث کنند، تجزیه و تحلیل کنند و با استفاده از آنها در بازی های جنگ و ارائه نظرهای مشورتی در حوادث پیش روی راهکارهای جدید و بهینه ارائه نمایند.

وی اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های نظامی باید مستنداتی در اختیار داشته باشند که با مطالعه آنها کاملاً بر آنچه گذشت اشراف پیدا کند و با استفاده از این الگوهای واقعی طراحی و فرماندهی اقدامات تاکتیکی، صحنه عملیات و صحنه جنگ را به خوبی انجام دهند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: این کار بزرگ که در واقع استخراج رگه‌هایی از گنج جنگ است می‌تواند این خلأ را پر کند و با دادن آدرس صحیح و الگوهای آزمایش شده، این دریچه جدید را بر روی پژوهشگران و علاقمندان و دانشجویان باز کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار