پویش هر هفته الف ب ایران به شمال غرب کشور رسید

تهران (پانا) - ۶ پروژه صنعت برق با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۲ میلیارد میلیارد تومان در بیست و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران فردا (سه‌شنبه) با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۶۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پویش هر هفته الف ب ایران به شمال غرب کشور رسید

به گزارش ایرنا، در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، بر اساس وعده‌ای که وزارت نیرو با مردم داشته، اجرای ۲۵۰ پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب دنبال می‌شود که تاکنون یکصد و هشتمین پروژه از این تعداد افتتاح شده و بقیه پروژه‌ها مطابق برنامه به بهره‌برداری خواهند رسید.

طرح‌های پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، شامل سدهای مخزنی است که تاکنون ۷ سد در سال جاری به بهره‌برداری رسیده که آخرین این‌ها سد نعمت آباد در شهرستان اسدآباد استان همدان است و این، چهل و ششمین سدی است که در دولت تدبیر و امید از مجموعه ۱۹۰ سد تحت بهره‌برداری کشور افتتاح شد.

۴۵ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی به بهره‌برداری رسیده و در مجموع ۴۴۸ روستا در سراسر کشور جزو طرح‌های آبرسانی روستایی است که به اتمام رسید.

در بخش آبرسانی شهری، پنج طرح بزرگ، هفت تصفیه‌خانه فاضلاب و دو تصفیه خانه آب مطابق برنامه به بهره‌برداری رسیده است. در بخش برق هم، ۹ نیروگاه حرارتی و دو نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت بیش از ۱۴۰۰ مگاوات افتتاح شده و این مسیر تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

امسال، علاوه بر طرح‌های ساخت و سازی، پروژه‌های ساز و کاری هم در برنامه پویش قرار گرفته است، چرا که اصلاح و بهبود ساز و کارها نقش تعیین کننده‌ای در ارائه خدمت موثرتر به مردم دارد.

قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در ایستگاه ۲۲

۶ پروژه صنعت برق با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۲ میلیارد میلیارد تومان در بیست و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران فردا (سه‌شنبه) با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود که وزارت نیرو اعلام کرده است، پروژه‌های آماده افتتاح در این سفر شامل بهره‌برداری از واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه، خط ابهر_ارومیه گازی، خط تغدیه "خان تختی"، احداث خط ۲۳۰ کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه، فاز اول توسعه بخش ۴۰۰ کیلوولت پست نیروگاه ارومیه و نیروگاه مقیاس کوچک است.

بنا بر این گزارش، با افتتاح واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و هزینه‌ای بالغ بر ۳هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبار، ظرفیت تولید برق در شهرستان ارومیه افزایش یافته، به پایداری شبکه در منطقه کمک شده و مصرف سوخت فسیلی نیز کاهش پیدا می‌کند.

همچنین خط انهر_ارومیه گازی با خط طول هفت کیلومتر، ۲۸ دستگاه پایه‌های تلکسریی بتنی و اعتبار ۸ میلیارد تومان با هدف تامین برق شهر ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد. خط تغذیه خان تختی نیز در شهرستان سلماس با طول خط ۲.۵ کیلومتر دو مداره و اعتبار ۲ میلیارد تومان با هدف تامین برق این شهر افتتاح می‌شود.

احداث خط ۲۳۰ کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه نیز به منظور برق‌داری و بهره‌برداری از خط انتقال ما بین نیروگاه ارومیه و نیروگاه سهند با ۹.۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهد شد.

فاز اول توسعه بخش ۴۰۰ کیلوولت پست نیروگاه ارومیه شامل برق‌داری ۴۰۰.۱۳۲ کیلوولت به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر با ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه در جهت تقویت شبکه انتقال و همچنین انتقال بخش توسعه این نیروگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیروگاه مقیاس کوچک ۸.۶ مگاواتی شهرستان ارومیه نیز با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین برق شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه افتتاح خواهد شد. بهره‌برداری از این ۶ پروژه، اشتغال ۸ هزار و ۸۵ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.

افزایش بهره‌وری نیروگاه‌ها

احداث سه واحد بخار با هدف افزایش تولید برق، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی، در نیروگاه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.

ظرفیت هر یک از این واحدها ۱۶۰ مگاوات است که با تکمیل سه واحد بخار نیروگاه ارومیه ضمن افزایش ۴۸۰ مگاواتی توان تولید تولید برق مجموعه، سالانه حدود ۷۸۳ میلیون مترمکعب نیز در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد. بر همین اساس صبح فردا در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، نخستین واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیون یورو توسط وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد. بهره‌برداری از این نیروگاه افزایش توان نیروگاهی کشورمان را به دنبال خواهد داشت.

پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، تاکنون در بخش نیروگاهی، بهره برداری از سومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، نخستین واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت ۱۷۰ مگاوات، دومین واحد گاز نیروگاه سیکل‌ترکیبی دالاهو به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات و نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات را محقق کرده است.

همچنین در زمینه ارتقای توان نیروگاهی پروژه افزایش ۱۱۵ مگاواتی توان تولید برق نیروگاه بندرعباس، پروژه ارتقای توان تولید یک واحد نیروگاه شاهرود به ظرفیت ۲۱ مگاوات، پروژه ارتقای توان عملی نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس به ظرفیت ۳۰ مگاوات، پروژه ارتقای توان عملی نیروگاه سیکل ترکیبی قدس (سمنان) به ظرفیت ۸ مگاوات، پروژه رفع محدویت تولید نیروگاه بخاری رامین اهواز به ظرفیت ۴۰ مگاوات، پروژه رفع محدویت تولید نیروگاه بخاری اسلام اباد اصفهان به ظرفیت ۳۰ مگاوات و پروژه رفع محدویت تولید نیروگاه بخاری شازند به ظرفیت ۱۰ مگاوات به ثمر رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار