سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قطر با سلطانی‌فر دیدار کرد

تهران (پانا) - صبح امروز دوشنبه دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با آقای دهقانی سفیر جدید ایران در قطر، دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قطر با سلطانی‌فر دیدار کرد

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این دیدار دهقانی ضمن معرفی خود به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قطر هدف خود از درخواست ملاقات با مقام عالی وزارت ورزش و جوانان را تسهیل روابط دوجانبه و ارتقاء و توسعه سطح روابط ورزشی بین دو کشور ایران و قطر عنوان نمود.

دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ضمن تبریک این مناسبت به سفیر ایران، به موضوعات مختلف از جمله مناسبات خوب بین دو کشور با تکیه بر اسناد موجود بویژه در زمینه ورزش و جوانان اشاره نمود. ایشان همچنین موضوع امضای قریب الوقوع برنامه اجرایی مربوط به موافقتنامه همکاری ورزشی منعقده بین دو کشور در سال 1999 میلادی را در همین راستا ارزیابی کرد و وضعیت فعلی روابط و همکاری ها با کشور قطر در دو حوزه ورزش و جوانان را در سطحی بالا عنوان نمود. آقای دهقانی نیز ضمن تشکر از برگزاری این دیدار قول داد پی گیریهای لازم در خصوص سرعت بخشی به انعقاد برنامه اجرایی مذکور از طریق مجاری دیپلماتیک و رایزنی های لازم با مقامات قطری را به عمل آورد.

در پایان این نشست دکتر سلطانی فر برای سفیر جدید ایران در قطر آرزوی توفیق نمود و اظهار امیدواری کرد با حضور ایشان در مسند کنونی روابط و مناسبات بین دو کشور خاصه در حوزه ورزش و جوانان با سرعت بیشتری ادامه یابد.

در حاشیه این ملاقات، دیدار جداگانه ای بین دکتر طهماسبی مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با سفیر جدید ایران در قطر صورت گرفت که طی آن دو طرف ضمن بررسی تفصیلی موضوعات مورد بحث در نشست با مقام عالی وزارت، بر ضرورت تعامل نزدیک بین وزارت ورزش و آن سفارت با توجه به جایگاه واهمیت کشور قطر به عنوان یک کشور استراتژیک در عرصه دیپلماسی ورزشی - فرهنگی، تاکید نمودند. ایجاد هماهنگی با طرف قطری در خصوص امضای برنامه اجرایی دوجانبه مربوط به موافقتنامه همکاری منعقده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر، پیگیری موضوع دعوت مقام عالی وزارت ورزش و جوانان از وزیر ورزش قطر، استفاده از ظرفیت ج.ا.ایران ( در قالب اعزام متخصصین/گروه مشاوران ) در برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 قطر، استفاده از ظرفیت ایران در راستای ایجاد بستر لازم جهت جذب گردشگر خارجی و توسعه گردشگری ورزشی و پیش بینی سازوکارهای لازم و بالاخره مشارکت فعال ج.ا.ایران و قطر در مجمع جوانان همکاری اسلامیICYF در حمایت از مواضع یکدیگر، از جمله مباحث دیگر مطروحه در این نشست بود.

در انتهای این دیدار دکتر طهماسبی با برشمردن اقدامات ارزشمند صورت گرفته از سوی دفتر امور بین الملل وزارت در راستای ارتقاء جایگاه دیپلماسی ورزشی و عمومی کشور، بار دیگر انتصاب آقای دهقانی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قطر را تبریک گفت و به رسم یادبود هدایایی از جانب وزارت ورزش و جوانان به ایشان اهدا گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار