مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس:

گره‌گشای مشکلات امروز هم فرهنگ ایثار است

تهران(پانا)- با حضور فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) و مدیر کل و شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و همزمان با هفته دفاع مقدس و بزرگداشت غیور مردان عرصه ایثار و شهارت مراسم بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس در محوطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
گره‌گشای مشکلات امروز هم فرهنگ ایثار است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد صیدلو با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، قدردانی از ایثارگران عرصه جنگ را وظیفه همگان دانست و گفت: سخن گفتن درباره ایثارگران را حق پدران و مادرانی می‌دانیم که عزیزان خود را برای دفاع از این آرمان‌ها هدیه کرده‌اند، هنوز مادرانی هستند که چشم‌انتظار استخوان‌های فرزندانشان هستند و اگر کسی سخنی بتواند بگوید این بزرگواران هستند که صاحب حق هستند.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب که خدای متعال می‌فرماید: "مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا" ترجمه" در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. وقتی اشاره به گروهی از مومن شده یعنی اینکه ایمان مراتبی دارد که ایشان توفیق این فیض عظیم را داشته‌اند که با خدای متعال معامله می‌کنند، بیش از ۲۰۰ هزار شهید سرافراز دفاع مقدس از مصادیق این مومنین بوده‌اند که با ایثار جان خود امنیت را ارزانی ما کردند، در کنار این بزرگان پدران و مادرانی که فرزندان خود را با خدای متعال معامله کردند و چه مقامی دارند بزرگ مردان و بزرگ زنانی که چندین فرزند خود را در این راه هدیه دادند. همچنین است جانبازان سرافراز و آزادگان عزیز که در این مسیر قدم برداشتند.

صیدلو گره‌گشای مشکلات امروز را داشتن روحیه تعاون و ایثاری دانست که بر اساس آیه شریفه 92 آل‌عمران که خدای متعال می فرماید: "لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا..." ترجمه"هرگز به نیکى دست نمى‏‌یابید، مگر آنکه از آنچه دوست دارید، (در راه خدا) انفاق کنید..." ایجاد شده‌است، چرا که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما با این فرهنگ توانستند آزادی و امنیت را برای کشور به ارمغان بیاورند. ما هم باید برای حل مشکلات جامعه با همین فرهنگ خدمت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار