رونمایی از یادمان شهدای فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش اردبیل

اردبیل (پانا)- بمناسبت هفته دفاع مقدس، از یادمان شهدای فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش اردبیل با حضور مسئولان استاننی رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از یادمان شهدای فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری ،مدیرکل آموزش و پرورش استان در این آیین گفت: خدا را شاکریم که امسال هم با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا توانستیم برنامه های هفته دفاع مقدس را با رعایت موازین بهداشتی به نحو احسن برگزار کنیم.

او افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در اردبیل را یک اثر ماندگار عنوان کرد و اظهار کرد: تمامی آثار 8 دفاع مقدس در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته خواهد شد، که می تواند این فرهنگ را برای آیندگان به یادگار بگذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سخنان گوهر بار مقام معظم رهبری را در اولین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و تصریح کرد: محتوای این سخنان بایستی جهت تبیین در اختیار حوزه های مختلف قرار گیرد.

ناصری در ادامه نقش به نقش فرهنگیان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش استان بیش از 720 نفر دانش آموز در جنگ تحمیلی به کشور و انقلاب هدیه کرده است که جزو ارزش های ماندگار ملت ایران هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به رهبری داهیانه امام خمینی( ره ) در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: امروز هم با هدایت مقام معظم رهبری، ملت و کشور ایران موفق شده است در عرصه های مختلف از انواع بحران ها به سلامت عبور کند.

اله شکر عبدی ،معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان نیز در این با اشاره به نقش برجسته فرهنگیان در دوران دفاع مقدس گفت: بیش از 50 درصد از شهدای بسیجی در دوران دفاع مقدس از فرهنگیان می باشد.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی جهان شمول است، اظهار کرد: حتی شعارهای دوران انقلاب نیز حاکی از این بود که انقلاب ایران متعلق به جهان است.

به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان دو قطب شرق و غرب به این نتیجه رسیدند که حضور انقلاب اسلامی در منطقه و جهان موقعیت آن ها را به خطر می اندازد، توطئه های زیادی را طراحی کردند تا انقلاب اسلامی را از پا در آورند.

عبدی افزود: به برکت خون شهدا دشمنان ملت ایران موفق به پیاده کردن افکار پلید خود نشدند، بطوریکه امروز شاهد شکوفایی کشور هستیم و ملت ایران استقلال سیاسی خود را به دنیا دیکته می کند.

در پایان این مراسم از رزمندگان دوران دفاع مقدس شاغل در اداره کل تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار