انهدام باند سارقان ۳۰۰ خودرو در تهران

تهران (پانا) - معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران از دستگیری سه سارق حرفه ای خودرو و کشف ۳۰۰ فقره سرقت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
انهدام باند سارقان ۳۰۰ خودرو در تهران

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ کارآگاه سید شمس الدین میرزکی اظهار کرد: در اواخر تیرماه امسال تعدادی از شهروندان با در دست داشتن پرونده های ارجاعی به پلیس آگاهی به کارآگاهان مراجعه و اظهار کردند خودرویشان را در جلوی ساختمان پارک کرده اند ولی پس از مراجعه متوجه سرقت خودرو شده اند و پس از اعلام به مرکز فوریت های پلیسی و حضور ماموران کلانتری در محل، خودرومان را به صورت رها شده در محل های خلوت کشف و مشاهده کرده ایم که کلیه اموال با ارزش خودرو سرقت شده است.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران افزود: کارآگاهان با مراجعه به محل های سرقت و با انجام اقدامات پیچیده پلیسی سرنخی از یک سارق حرفه ای «پیروز» ۳۰ ساله دارای ۹ فقره سابقه کیفری به دست آوردند و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی دریافتند «پیروز» پس از آزادی از زندان در اسفندماه سال گذشته با تشکیل یک باند سه نفره خودرو سرقت می کند.

میرزکی اضافه کرد: مخفیگاه متهم در حوالی شرق تهران شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری سرکرده باند و سایر همدستانش اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۹ شهریورماه کارآگاهان در یک عملیات ضربتی اعضای این باند را دستگیر کردند و به اداره بیستم انتقال دادند، گفت: «پیروز» در بازجویی های صورت گرفته به ۳۰۰ فقره سرقت معترف شد و اظهار کرد که پس از آزادی از زندان برای اینکه رضایت شاکیانم را بگیرم با تشکیل یک باند سه نفره و پرسه زنی در سطح شهر تهران، خودروهای فاقد ایمنی را شناسایی می کردیم و در یک فرصت مناسب خودرو را سرقت و پس از سرقت اموال با ارزش آن در خیابان های خلوت رها می کردیم.

میرزکی اضافه کرد: به گفته این سارق جوان اموال مسروقه را به مالخرانی در محدوده های غرب تهران می فروختند و پول حاصله را بین خودشان تقسیم می کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: کارآگاهان به دنبال اظهارات سرکرده باند موفق شدند یکی از خریدار اموال مسروقه را در محدوده غرب تهران شناسایی و با هماهنگی های قضائی وی را بازداشت کنند.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با توجه به اعترافات تبهکاران و تلاش های بی وقفه کارآگاهان ، تاکنون ۱۰۰ تن از مال باختگان شناسایی و هر چهار متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای کشف جزئیات پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار