جذب 73 هزار معلم برای اولین بار طی یک سال

به زودی آیین نامه اجرایی مدارس با اصلاحات به عمل آمده ابلاغ خواهد شود

تهران (پانا) - عصردیروز معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش باحضور درمنطقه 16آموزش و پرورش شهر تهران از دبیرستان رشد این منطقه بازدید کرد و در جمع مدیران و مسئولان این منطقه حاضر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جذب   73 هزار معلم  برای اولین بار  طی یک سال

به گزارش روابط عمومی دفتر حقوقی و امور مجلس، در این بازدید معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سعی شده است براساس اعلام یونسکو که آموزش نباید تعطیل شود درخصوص دایر بودن مدارس و کلاس های درسی در وهله اول حضوری و درصورت عدم امکان غیر حضوری برنامه ریزی لازم انجام پذیرد.

احمدی رعایت پروتکل های بهداشتی را بسیار پر اهمیت و اولویت نخست عنوان کرد و گفت: انتظار من از رئیس منطقه آموزش و پرورش این است که برتمامی مدارس تحت حوزه خود نظارت داشته باشد ضمن آن که حضور معلمان درمدارس اجباری است.

وی برپوشش ماسک،فاصله اجتماعی و جریان هوای آزاد تاکید کرد و گفت: سرانه بهداشت مدارس باید به مدارس داده شود و مدیر مدرسه هم موظف است آن را صرفا برای رعایت بهداشت مدارس صرف کند.

احمدی بااشاره به آن که درسال 1400 بیش از دو سوم معلمان براثر بازنشستگی از آموزش وپرورش خارج می شوند گفت: امسال 20 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند. 33هزار نفرهم از طریق آزمون استخدامی جذب خواهند شد. 25هزارو 437 نفر هم از نیروهای حق التدریس و آموزشیاران فعلی جذب می شوند.که اینها بعد از یک دوره یکساله بکار گرفته خواهند شد .این .برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی است که در یک سال 73 هزار نفر جذب خواهیم داشت و این جذب می تواند خلاء آتی را جبران کند.

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه در بند ب ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه آمده است مهندسی نیروی انسانی درآموزش وپرورش است . دراین قانون اعلام کرده ایم اگر 30 درصد از دانش آموزان جذب رشته های فنی و حرفه ای می شوند تاپایان سال این برنامه یعنی 1400سال باید به رقم 50 درصد برسد.ما مقصریم که اینها را اجرا نکرده ایم واکنون شاهد هجوم دانش آموزان به رشته های تجربی و... هستیم.

معاون وزیر آموزش وپرورش با اشاره به ضرورت تقویت حس مسوولیت پذیری میان عوامل اجرایی و مدیران گفت: به زودی آیین نامه اجرایی مدارس با اصلاحات به عمل آمده ابلاغ خواهد شود. این آیین‌نامه هم اکنون درکمیسیون شورای عالی آموزش وپرورش نهایی شده وانشاء الله ظرف دوهفته آتی ابلاغ می شود در این اصلاحات وضعیت و شرایط فعلی و اجرای سند تحول بنیادین لحاظ شده است.

احمدی لاشکی ضمن قبولی نارسایی درشبکه شاد1و2 گفت که این شبکه به مرور اصلاح و رفع اشکال خواهد شد یادمان باشد که این یک ابزارمهم برای آموزش وپرورش کشور است ونباید نتایج مثبت آن را نادیده گرفت.

وی درخاتمه تعامل دو سویه میان صف وستاد تاکید کرد و آن را باعث ارتقای برنامه ها دانست.

در این جلسه مطالبی ازسوی معلمان ومدیران درخصوص شبکه شاد وساماندهی نیروی انسانی عنوان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار