ایجاد ۵۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

تهران (پانا) - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۵۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۵۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، حجت‌الله عبدالملکی با تشریح عملکرد ۶ ماهه طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۵۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در سراسر کشور برای مددجویان ایجاد شده است.

وی افزود: ۱۱ هزار فرصت شغلی با همکاری کارفرمایان و از طریق کاریابی بوده است. کارفرمایان در این زمینه از بسته‌های تشویقی کمیته امداد همچون وام قرض‌الحسنه و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما بهره‌مند شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه ۴۱ هزار فرصت شغلی از طریق اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی ایجاد شده است، عنوان کرد: بعضی از این طرح‌ها، با راهبری راهبران شغلی که کارآفرین حرفه‌ای کشور هستند، ایجاد شده و بخش دیگری نیز به صورت خود اشتغالی و با پرداخت تسهیلات و گذراندن دوره‌های آموزشی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال گذشته حدود ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده بود، تاکید کرد: امسال ۵۳ هزار فرصت شغلی در همین مدت ایجاد کردیم و عملکرد کمیته نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد بهبود یافته است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه بیشتر اشتغال مددجویان کمیته امداد در نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: منابع قرض‌الحسنه در قالب قانون بودجه مصوب می‌شود و با طی شدن فرآیندهای قانونی، در نیمه دوم در اختیار کمیته امداد و طرح‌های اشتغال مددجویان قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار