آموزش مدیران مدارس کشور برای اجرای مطلوب طرح بوم

تهران (پانا) - آموزش مجازی ۶۰ هزار مدیر مدرسه در سراسر کشور برای اجرای طرح بوم (برنامه ویژه مدرسه) آبان ماه انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مدیران مدارس کشور برای اجرای مطلوب طرح بوم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، این برنامه در راستای کیفیت بخشی به اجرای برنامه ویژه مدرسه (طرح بوم) و به صورت آموزش مجازی ویژه مقاطع تحصیلی متوسط اول و دوره دوم ابتدایی برگزار می‌شود.

قرار است این برنامه آموزشی آبان ماه در قالب فیلم و به مدت 24 ساعت برگزار شود.

لازم به یادآوری است که پیش از این شیوه‌نامه برنامه ویژه مدرسه (بوم) از سوی وزیر وقت آموزش و پرورش به طور مستقیم برای مدیران همه مدارس متوسط اول و دوره دوم ابتدایی کشور ارسال شده است و این مدارس عملا از سال 1397 مجری این طرح هستند. همچنین معاونان آموزشی نیز، مسئولیت راهبری و پایش برنامه را عهده دار هستند اما طی دو سال گذشته به دلیل ابهامات موجود در شیوه‌نامه از جمله زمان اجرا و ... کافی نبودن دوره‌های آموزشی، برنامه به شکل مطلوب اجرا نشد؛ به همین دلیل سال گذشته براساس نظر وزیر وقت، مدیریت کلان این برنامه به سازمان پژوهش سپرده شد.

آموزش 100 مدرس کشوری توسط سازمان پژوهش

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز شهریورماه سال گذشته دوره ویژه آموزش تامین مدرس کشوری را برای 100 نفر معرفی شده در استان‌ها اجرا کرد تا همزمان با آموزش مدیران مدارس، بتوان بر فرایند اجرا نظارت داشت.

قرار بود امسال 30درصد مدیران مدارس کشور به صورت حضوری و کارگاهی در این طرح مشارکت کنند و آموزش ببینند و مراحل آموزش در مدارس مجری، پایش و ارزیابی شود ولی به دلیل همه گیری ویروس کرونا و محدودیت آموزش‌های حضوری، این آموزش‌ها به صورت مجازی و در قالب فیلم خواهد بود و در شکل جدید، 60 هزار مدیر مدرسه از این آموزش‌ها بهره مند می‌شوند.

دومین هدف اصلی، ارزشیابی از مدارس مجری

دومین هدف اصلی این برنامه، ارزشیابی از مدارس مجری است و به همین منظور، ضمن آموزش تیم ارزیابی در هر استان، فرایند ارزشیابی از 8 مدرسه در هر استان که طی دو سال گذشته از عملکرد بهتری برخوردار بوده‌اند، آغاز شده و قرار است نتایج ارزشیابی حداکثر تا پایان آبان ماه به سازمان پژوهش ارسال شود تا بعد از تحلیل و تهیه گزارشی جامع، ضمن اشاعه و الگوسازی، هم زمینه اصلاح شیوه‌نامه‌های پیشین فراهم شود و هم بستری برای اجرای راهکارهای تازه در سند برنامه درسی ملی در تمام دوره‌های تحصیلی به صورت آزمایشی و تدریجی در یک دوره 5 ساله فراهم شود.

شایان ذکر است طرح بوم به عنوانی طرحی تحولی در دستور کار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار