موزه دفاع مقدس در نیشابور احداث می شود

نیشابور (پانا)- همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور مسئولین شهرستان کلنگ ساخت موزه دفاع مقدس در نیشابور زده شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
موزه دفاع مقدس  در نیشابور احداث می شود

علی نجفی شهردار نیشابور در این مراسم اظهار کرد: در حوزه فرهنگ شهادت و تعداد شهدا و رزمندگان به نسبت جمعیت از شهرهای سرآمد کشور است به همین دلیل داشتن موزه ایی که آثار شهدا و دفاع مقدس را حفظ و در معرض نمایش سایرین قرار دهد و به نسل های بعد منتقل کند ضرورت دارد.

وی ادامه داد: با هماهنگی با فرمانداری و تیپ ۲۱ امام رضا(ع) مقرر شد در بافت کناری گلزار شهدای گمنام که یک بافت معنوی، فرهنگی و تفریحی است و جزو مکان هایی است که زائرین امام رضا(ع) آنجا اتراق می کنند در زمینی که متعلق به شهرداری است موزه دفاع مقدس ساخته شود.
شهردار نیشابور بیان کرد: این زمین یک هزار و ۲۰۰ متر مربع است که مقرر شده با حفظ کاربری موزه و مالکیت شهرداری و با بودجه ایی که توسط فرمانداری جذب می شود توسط شهرداری نیشابور ساخته شود و برای بهره برداری در اختیار نهادهای مربوطه قرار گیرد.

نجفی ادامه داد: پیش بینی میکنیم برای ساخت این موزه در فاز اول ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز باشد.

فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا(ع) نیز در این مراسم گفت: امروز که در مجامع بین المللی با اقتدار ظاهر می شویم و غرور ملی داریم و ملتی با عزت و شرف و اقتدار هستیم بخش عظیمی آن مربوط به دفاع مقدس است.
سردار سرتیپ دوم حسین سلیمانی افزود: یکی از نیازهای اصلی شهرستان نیشابور موزه دفاع مقدس بود چون نیشابور بیش از دو هزار و ۴۰۰ شهید، پنج هزار جانباز و سیصد نفر آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و کشور کرده است.
وی بیان کرد: در روسیه تجهیزات گرفته شده از داعش را با افتخار در میدان اصلی شهر نمایش می دهند و امروز در نیشابور بیش از ۱۰ شهید مدافع حرم و ۳۰ جانباز تقدیم کردیم و مکانی برای معرفی آن ها نداریم.
وی ادامه داد: این موزه می تواند پلی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس برای آیندگان باشد.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس نیشابور در این مراسم اظهار کرد: ۳۴ هزار نفر رزمنده داوطلب از نیشابور در جبهه های ۸ ساله دفاع مقدس شرکت کرده اند که مطابق گفته های سردار شهید شوشتری ۱۸ گردان از این شهرستان در جبهه ها حضور داشته که بیانگر نقش ارزشمند نیشابور در زمان جنگ است.
سید ابولقاسم‌نوری افزود: قرار است در این محل کتابخانه تخصصی و موضوعی شهدا و دفاع مقدس، موزه عکس و اسناد شهدا، هنرهای تجسمی، مرکز فرهنگی شهدای گمنام و سالن آمفی تئاتر ۴۰۰ نفره احداث شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار