وزیر کشور: قدردان زحمات آتش نشانان در سیل و کرونا هستیم

تهران (پانا) - وزیر کشور در پیام تبریکی به مناسبت روز آتش نشان گفت قدردان خدمات شبانه روزی آتش نشان‌ها در مهار سیلاب مهیب سال گذشته و دوران شیوع ویروس کرونا هستم.

کد مطلب: ۱۱۲۶۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: قدردان زحمات آتش نشانان در سیل و کرونا هستیم

به گزارش وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در آستانه ۷ مهرماه، با تبریک فرارسیدن روز آتش نشانی و ایمنی به همه آتش نشانان عزیز و فداکار در سراسر کشور یاد و خاطره دلاوری‌ها و ایثارگری‌های همه آتش نشانان از جمله جان برکفانی که در هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ در اطفا حریق پالایشگاه آبادان حماسه جاودانی از خود به یادگار گذاشتند، را گرامی داشت.

متن پیام رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، یادآور فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش‌نشانان خدوم و زحمت‌کشی است که با عشق و با همه وجود برای ارتقای ایمنی و ایجاد آسایش و رفاه مردم تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی می‌نمایند.

امروزه توسعه شهرنشینی ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع ایمنی در جوامع را دوچندان نموده است به نحوی که این امر از جمله اولویت‌های اصلی دولت و مدیریت‌های محلی محسوب می‌شود.

سازمان‌ها و واحدهای آتش نشانی با توجه به افزایش توقعات و انتظارات از آنها بایستی به طور مستمر در حال توانمندسازی و برنامه‌ریزی برای به کارگیری راهکارهای تخصصی و علمی برای افزایش ایمنی و ارتقای تاب‌آوری باشند. ضمن آنکه در کنار این مباحث؛ فرهنگ سازی و آموزش، نظارت بر ایمنی مراکز تجمعی، افزایش مشارکت‌های مردمی، بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و همچنین سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی و پژوهشی نیز همواره باید مطمح نظر جدی قرار گیرد.

وزارت کشور با توجه به وظایف و مأموریت‌های خود در زمینه ایمنی شهرها و روستاها همواره تلاش نموده با رویکرد دانش‌پایه و نوآورانه و با همکاری سایر نهادها، زمینه ارتقای ایمنی مراکز تجمعی و افزایش خدمات آتش نشانی‌ها را فراهم سازد که به حمدالله امروز با تلاش مجموعه مدیریت شهری، پوشش خدمات آتش نشانی به شهروندان مطابق شاخص‌های برنامه ششم توسعه به ۹۱ درصد رسیده است.

همچنین انتظار می‌رود با تصویب لایحه قانونی پیشنهادی وزارت کشور تحت عنوان "لایحه مدیریت یکپارچه ایمنی شهر و روستا" که با رویکرد پیشگیرانه و هماهنگی بین بخشی تدوین شده، مسائل و مشکلات قانونی و حقوقی این حوزه مهم بصورت اصولی مرتفع گردد.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن روز آتش نشانی و ایمنی به همه آتش نشانان عزیز و فداکار در سراسر کشور و با گرامیداشت یاد و خاطره دلاوری‌ها و ایثارگری‌های آتش نشانان جان برکفی که در هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ در اطفا حریق پالایشگاه آبادان حماسه جاودانی از خود به یادگار گذاشتند و همچنین قدردانی از خدمات شبانه روزی آتش نشانی‌های سراسر کشور در مهار سیلاب مهیب سال گذشته و دوران شیوع ویروس کرونا در شهرها روستاها، صحت و توفیق بیش از پیش همه آتش نشانان عزیز در این مسیر دشوار و پرمخاطره را از پروردگار قادر متعال مسألت دارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار