در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان زنجان، از پوستر طرح "جام" رونمایی شد

زنجان (پانا) - جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با حضورمدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان و سایر اعضای این شورا در محل سالن جلسات شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان زنجان، از پوستر طرح "جام" رونمایی شد

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، علی بیات، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان از اجرای جشنواره آموزش های مجازی مدارس، موسوم به "طرح جام" در سطح مدارس غیردولتی استان خبر داد.

بیات اظهار کرد: آﻣﻮزش مجازی ﻣﻘﺪﻣﻪ ای ﺑﺮای ﺗﺤﻘﻖ و ایجاد ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎی ﺑﺮاﺑﺮ آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﺮای ﻫﻤﮕﺎن است و ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻋﻼوه ﺑﺮ رﻓﻊ ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻫﺎ، ﻣﺤﺮوﻣﯿﺖ ﻫﺎ را ﻧﯿﺰ برطرف کند. ﺷﻌﺎر آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ "آﻣﻮزش در ﻫﺮ زﻣﺎن و در ﻫﺮ ﻣﮑﺎن" است.

وی گفت: ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﯾﯽ در زﻣﺎن، ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ، ﺗﺒﺪﯾﻞ آﻣﻮزش ﺳﻨﺘﯽ ﺑﻪ ﯾﺎدﮔﯿﺮی به شیوه ای مدرن ﺑﺎ اﻧﮕﯿﺰه و اﻓﺰاﯾﺶ ﮐﺎراﯾﯽ از ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﻠﻞ رﺷﺪ و ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﯾﻦ ﺷﯿﻮه ﻧﻮﯾﻦ در ﺗﻮﺳﻌﻪ آﻣﻮزش و ﯾﺎدﮔﯿﺮی است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، آموزش مجازی نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت غیرقابل اجتناب برای سیستم آموزشی کشور محسوب می شود و کلیه مدارس و مراکز آموزشی کشور حسب نیازهای روز جامعه خود را ملزم به بهره گیری و استفاده از ظرفیت آموزش های مجازی می دانند.

بیات تاکید کرد: انتظار جامعه این است که مدارس غیردولتی با توجه به ماهیت کاری و مشارکت بیشتر مردم در اداره این مدارس در زمینه آموزش های مجازی پیش قدم بوده و پیش قراول تغییر آموزش از شیوه سنتی به شیوه الکترونیکی باشند و از ابزارهای متنوع آموزش مجازی و الکترونیکی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان نهایت بهره را ببرند.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، گفت: نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی استان در حوزه آموزش های مجازی و افزایش رضایتمندی در مخاطبان و اولیای دانش آموزان از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

بیات همچنین؛ شناسایی و تشویق موسسان و مدارس فعال و توانمند در آموزش های مجازی، شناسایی معلمان و دانش آموزان موفق و فعال در حوزه آموزش های مجازی و ایجاد شور و نشاط آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی را از دیگر اهداف این طرح دانست.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتی، ضمن اشاره به اجرای این طرح در سطح کلیه مدارس غیردولتی استان گفت: این طرح در سه بخش"فعالیت های مدرسه، امکانات سخت افزاری و نرم افزای آموزش های مجازی،" تدریس مجازی و آموزش های الکترونیکی معلمان" و"تولید محتوا ( انیمیشن و کلیپ های آموزشی توسط دانش آموزان متوسطه دوره دوم) " اجرا خواهد شد.

بیات گفت: مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در دهه مبارک فجر و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برگزار خواهد شد و در هر بخش از سه برگزیده و منتخب جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر طرح مذکور رونمایی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار