رئیس سازمان آتش نشانی شهر گلستان گفت:

توسعه آموزش‌های شهروندی، راهبردی برای کاهش حوادث

بهارستان(پانا)- به منظور ارتقا آگاهی و مهارت‌های شهروندان در حوزه های ایمنی و آتش نشانی دوره‌های آموزشی ویژه ای در منطقه گلستان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۶۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
توسعه آموزش‌های شهروندی، راهبردی برای کاهش حوادث

محمد سلگی رئیس سازمان آتش نشانی شهر گلستان ضمن تبریک روز آتش‌نشانی گفت: سازمان آتش‌نشانی بر 4 اصل اساسی آموزش، پیش گیری، اطفاء حریق و امداد و نجات استوار است که بیشترین تلاش را بر پایه آموزش قرار دادیم و در راستای ارتقاء آگاهی و مهارتهای شهروندان در مواجهه با اطفای حریق‌های احتمالی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بنا بر رسالت ذاتی خود اقدام به تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی در این زمینه و اقدام به برگزاری دوره آموزش عمومی اطفای حریق و پیش‌گیری از بروز حوادث در بین خانواده ها، اصناف و کارکنان ادارات کرده است.

محمد سلگی گفت: متاسفانه در شش ماه ابتدای سال، هزار مورد حادثه در شهر گلستان در مرکز پیام ثبت شده که هشتصد مورد حریق و دویست مورد امداد و نجات و همچنین حدود صد مورد عملیات در خارج از حوزه صورت می گیرد که از این میان می‌توان به آتش سوزی در شرکت میهن اشاره کرد.

او با اشاره به تجهیزات آتش‌نشانی شهر گلستان گفت: با همکاری شهرداران و اعضای شورای شهر توانستیم بخشی از تجهیزات اساسی آتش‌نشانی را به روزرسانی کنیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شهر گلستان گفت: روزانه حدود 10 مورد عملیات در سطح حوزه انجام می‌شود که خوش‌بختانه در شش ماه ابتدای سال یک روز بدون حادثه در آتش نشانی شهر گلستان ثبت شد.

او گفت: با توجه به کلیه آموزش‌هایی که آتش‌نشانی به شهروندان و خانواده‌ها می‌دهد اما برخی از اصناف و واحدهای صنعتی به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز باعث بروز حوادث جبران‌ناپذیر در شهر می‌شوند که به عنوان مثال آتش‌سوزی در یک واحد تولید مبل در قلعه‌میر بود که به عنوان بزرگ‌ترین آتش‌سوزی در سال جاری ثبت شد که نتیجه این بی‌احتیاطی‌ها خسارت حدود 4 میلیاردی و مصدومیت دو نفر از پرسنل آتش‌نشانی و یکی از نیروهای این واحد صنعتی بود.

خبرنگار: محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار