دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: هزاران هزار سردار سلیمانی در ایران وجود دارد

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: هزاران هزار سردار سلیمانی در ایران وجود دارد

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم مائده طالقانی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان قزوین خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« امشب ایران حال و هوای خیمه‌های سوخته دارد که همه از نبودن عمو دلهره تعرض دشمنی را به جان داشتند. مرد خوش غیرت ایران، نماد استقامت و غیرت ایرانی خداحافظ. نمی‌دانم برای دست بریده‌ات روضه حضرت ابوالفضل عباس بخوانیم یا برای پیکر پاره پاره‌ات روضه علی اکبر بخوانیم یا برای غم هجران رهبرمان روضه مالک یا به یاد محاسن سفیدت روضه حبیب سر دهیم. به تمامی دشمنان اسلام باید بگوییم که خط خون بی‌هیچ شک و تردیدی نقطه پایان سلیمانی نخواهد بود و بایستی همه دشمنان اسلام از این بهراسند که امروز تازه اول بسم الله القاصم الجبارین است. این علم بر زمین نمی‌نماند سردارم امروز مردی از مردان سرزمین مقدس جمهوری اسلامی به لقاء الله پیوست و از میان ما جدا شد که سال‌ها از وی درس جهاد و عزت و شکوه ایرانی را آموختیم و اینک غرق در خون. دست بریده و تن جدا شده بر کف بر روی زمین مقدس به گونه‌ای آرمیده که از قطره قطره خونش هزاران سردار سلیمانی از خاک این وطن بلند می‌شود تا انتقام خون پاکت را که بر زمین ریختند، بگیرد و تا وقتی که این انتقام را نگیرند آرام نمی‌نشینند. من به عنوان یک دانش‌آموز قلم بر دست می‌گیرم و تا وقتی که زنده‌ام یاد و نام و اهداف سردار سلیمانی را زنده نگه‌ می‌دارم و تا وقتی دانش‌آموزانی همچون من در این سرزمین درس می‌خوانند، هزاران هزار سردار سلیمانی در ایران وجود دارد و به خود می‌بالیم که اهداف و سیره سردار سلیمانی در وجود و ذهن ما پرورش می‌یابد. یادت و نامت همیشه جاودان.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار