در نشست هم اندیشی معاونان آموزشی ونظارت دانشگاه فرهنگیان تاکید شد؛

اجرای دقیق کارورزی تقویت کننده توانمندی‌های حرفه‌ای دانشجو معلمان است

تهران (پانا) - در نشست هم اندیشی معاونان آموزشی و نظارت دانشگاه فرهنگیان، با اهمیت برشمرده شدن برنامه کارورزی در توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجو معلمان، بر اجرای دقیق کارورزی به عنوان تقویت کننده توانمندی‌های حرفه ای دانشجو معلمان تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دقیق کارورزی تقویت کننده توانمندی‌های حرفه‌ای دانشجو معلمان است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نشست هم اندیشی معاونت های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در راستای اجرای مطلوب کارورزی نیم سال نخست سال تحصیلی جاری دانشجو معلمان سراسر کشور در مدارس محل سکونت در مکان دفتر نظارت برگزار شد.

در این نشست، روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با تاکید بر اهمیت و نقش برنامه کارورزی در توسعه شایستگی های حرفه ای دانشجو معلمان، از اجرای این برنامه برای نخستین بار با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در نیم سال نخست تحصیلی و شرایط کرونایی کشور، به منظور مقابله با ویروس کرونا، برنامه کارورزی دانشجو معلمان کشور با همکاری آموزش و پرورش و مدارس محل سکونت این افراد برگزار می شود.

وی، با مهم برشمردن نظارت و دقت بر چگونگی و اجرای روند کار از نقش اثرگذار معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه در این خصوص سخن گفت و افزود: اعمال یک نظارت درست با کار کارشناسی دقیق در برنامه کارورزی دانشجو معلمان در سال تحصیلی کرونایی کشور لازم و ضروری است.

کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، از کارورزی دانشجو معلمان به عنوان مولفه مهم و اساسی فرایند تربیت معلم یاد کرد و افزود: کارورزی دانشجو معلم در مدرسه گویای هویت و تکوین هویت معلمی در اوست.

وی با اشاره به تعامل خوب آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان، از کارورزی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان تربیت معلم یاد کرد و گفت: دانشجو معلم با سپری کردن دوره کارورزی خود در کنار معلمی با تجربه و کارآزموده با مشاهده و دریافت اصول و فنون معلمی مهارت های کسب شده خود را تکمیل می کند.

وی، کارورزی را تقویت کننده توانمندی های حرفه ای دانشجو معلمان اعلام و تصریح کرد: اجرای صحیح این طرح هماهنگی علم و عمل دانشجو معلم در تدریس آزمایشی و کسب آمادگی وی برای تدریس نهایی در کلاس درس به دانش آموز این مرز و بوم است.

کچوئیان، در پایان با استقبال از درخواست روشندل، معاون آموشی و تحصیلات تکمیل دانشگاه و در دستور کار قرار دادن این موضوع ابرا خرسندی کرد: با همکاری دو معاونت شاهد اجرای کیفی برنامه کارورزی دانشجو معلمان در سطح کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار