نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه افتتاح شد

تهران (پانا) - با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه تحت عنوان پارک ملی هوا فضا افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه افتتاح شد

نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز افتتاح شد. رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای حضور در این محل، ضمن ادای احترام به شهدای هوافضا از نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه بازدید کرد.

در این بازدید، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه و برخی مقامات عالیرتبه کشوری و لشگری هم حضور داشتند.

در این نمایشگاه دستاوردهای مختلف نیروی هوافضای سپاه از آغاز شکل‌گیری تاکنون در حوزه‌های موشکی، پدافند هوایی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی در فضایی گسترده به نمایش در آمده است.

محمد باقر قالیباف در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس ایام الله است، در فرهنگ قرآن ایام الله هم روزهایی دارد که در حقیقت نعمت خدا بر مردم نازل می‌شود روزهایی هم هست که در حقیقت بلا بر مردم نازل می‌شود هر دو برای دست گرفتن و یادآوری است، بدر، حنین ، خیبر و جنگ احزاب و عبور از رود نیل همه این‌ها ایام الله است. دفاع مقدس برای ما ایام الله است راه شیطان این است که این ایام الله را از ذهن من و شما پاک کند.

وی با تبریک برگزاری نمایشگاه هوافضا اظهار داشت: من واقعا به همسنگرانم در هوافضا تبریک می‌گویم. جوانان امروز آن دوران را در یک منظر در حوزه هوافضا به تصویر کشیدند که این مکان بدون شک مکان مقدسی است چون تاریخ یک ملت را در حوزه دفاع و مجاهدت با مبانی مجاهدت‌های الهی به نمایش می‌گذارد.

قالیباف ادامه داد: این نمایشگاه نشان می‌دهد که فرهنگ دفاع مقدس و سنت های الهی به من حیث و یحتسب ایمان دارد. وقتی میگوییم خودباوری، معنی آن این است که باور و ایمان به سنت‌های الهی داریم تلاش و مجاهدت می‌کنیم ولی هرگز نگاه به دست دشمن نداریم از آن چیزی تمنا نمی‌کنیم، در مقابل ظلم می ایستیم چرا که استقلال و شکوه کشورمان برای ما مهم است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: هفته دفاع مقدس هفته یادآوری نعمت‌های خدا و تحول بزرگ و عظیم در پیش روی ماست. این نمایشگاه در حقیقت راهبرد و استراتژی تحلیل روند "ما می‌توانیم" است. این همان استراتژی اتکا به توان ملی و ایمان به سنت‌های الهی و مردم است، این نمایشگاه تبلور عینی جوان گرایی است.

قالیباف ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس در تهیه خمپاره ۱۲۰ هم دچار مشکل بودیم، من یادم نمی‌رود می‌خواستند یک موشک را تست کنند که نا موفق بود و راکت ۲۰۰ متر جلوتر افتاد. اما امروز نشان داده شد که موشک‌های ما در کمتر از ۵ سال فضا را هم می شکافد.

وی افزود: همه این پروژه‌ها راه‌های میانبر دارد اما جوانان می‌خواهد که جسورانه تصمیم بگیرند و این راههای میان بر را بروند؛ استراتژی ما باید خلاقانه باشد و این نمایشگاه نمونه این است، تبعیت از فرمان رهبری نشان می‌دهد موفقیت ما زمانی است که رابطه بین امام و امت را محکم بر قرار کنیم.

قالیباف گفت: این نمایشگاه نشان داد ما قوی هستیم اما افسوس می‌خوریم که در اقتصاد ضعیف هستیم و بر ما فشار آورد. دلیلش این است که در این حوزه مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت نمی‌کنیم و به جوانان میدان نمی‌دهیم. جنگ تمام شده اما جهاد همچنان ادامه دارد. اگر در این عرصه هم درس بگیریم تردید ندارم که اگر با این فرهنگ یک برنامه پنج ساله را پیش ببریم همه کارخانه‌ها و صنعت راه می‌افتد.

وی گفت: هرگز با حاشیه سازی‌ها نا امید نمی ‌شویم و با اقدامات کسانی که می‌خواهند ناکار آمدی خود را به ما منتقل کنند خسته نمی‌شویم ما می دانیم مردم کار می خواهند و ما می‌دانیم آینده روشن است.

سردارحاجی زاده: در حوزه هوافضا در تراز جهانی قرار داریم

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز اگر صحبت از حوزه موشکی زمین به زمین پدافند هوایی و رادارها ، پهپاد ، جنگ الکترونیک و ماهواره می‌شود نباید جایگاه خود را در منطقه جستجو کنیم بلکه در این بخش‌ها به طور قطع در زمره ۱۰ کشور اول جهان قرار داریم.

سردار حاجی‌زاده توانمندی‌ها و دستاوردهای حوزه دفاعی را مرهون دوران باشکوه دفاع مقدس توصیف و تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی آموختیم که باید قوی شویم خودکفا شویم چرا که ضعیف بودن در این دنیا محکوم به نابودی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه با ایجاد پارک ملی هوافضا و نمایشگاه اقتدار و خودباوری بنا داریم تجربیات و الگوی پیشرفت را به نسلهای جدید منتقل کنیم گفت: امروز در این نمایشگاه از موشک اسکاد بی روسی موشک های نقطه زن دزفول ذوالفقار ،عماد و خرمشهر را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود با راه اندازی این نمایشگاه بسیاری از فناوری‌های جدید و تجهیزات پیشرفته برای رشته های فنی دانشگاه قابل بهره‌برداری است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پایان اظهار کرد: در این نمایشگاه پلکسی اون پهپادی شامل پهپادهای ام کیو وان، آرکیو ۱۷۰، هواپیمای ام کیو فور ،گلوبال هاوک ساقط شده آمریکایی و پهپادهای ایرانی در معرض دید قرار دارد.

سرلشکرسلامی: هیچگاه در تولید قدرت متوقف نمی‌شویم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های راهبردی هوافضا نماد روشنی از اعتماد به نفس ملی ایران اسلامی است که بخش عمده‌ای از این پیشرفت‌های شگفت انگیز در دوره تحریم حاصل شده است و نشانگر این واقعیت است که ما توانسته‌ایم از تحریم‌ها فرصت پیشرفت شتاب‌دار در حوزه‌های دفاعی بسازیم.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه هیچ گاه در تولید قدرت متوقف نمی‌شویم گفت: ما معادلات استقلال و عزت را درک کرده ایم و می‌دانیم مسیر سعادت جامعه را دشمنان در اختیار ما قرار نخواهند داد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در این نمایشگاه نقشه جامع قدرت بازدارنده نظام را مشاهده می‌کنید افزود: جنگ امروز ما جنگ اراده‌ها است و ملت ایران با شناخت راه و مسیر روشن خود با عزم و اراده‌ای قوی این راه را ادامه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار