محسن هاشمی: شهرداری می‌تواند نقش موثری در بهبود وضعیت خانواده‌های شهدا و جانبازان داشته باشد

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت از جمعیت 9 میلیونی تهران، بالغ بر 100 هزار خانواده شهدا و جانبازان دفاع مقدس وجود دارند که می طلبد شهرداری تهران نسبت به این عزیزان و خانواده های آنان، اهتمام بیشتر و نقش موثری در بهبود وضعیت این خانواده ها داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: شهرداری می‌تواند نقش موثری در بهبود وضعیت خانواده‌های شهدا و جانبازان داشته باشد

محسن هاشمی در آغاز دویست و سی و نهمین جلسه شورا و با اشاره به پایان هفته دفاع مقدس، گفت: در آخرین روز از هفته دفاع مقدس قرار داریم، جا دارد که در این فرصت، چندجمله ای درباره نقش مردم غیور تهران در دفاع مقدس بیان شود. تهران با ۲۱ هزار شهید در دفاع مقدس جزو رتبه های نخست در کشور است. در میان رزمندگان تهرانی، حدود ۷۰ هزار جانباز که نیمی از آنان بالاتر از ۲۵ درصد جانبازی دارند، که در طول ۳۰ سال سپری شده از پایان دفاع مقدس خود و خانواده های این عزیزان، همچنان از مشکلات ناشی از جنگ رنج می کشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: لذا ضروری است شهرداری تهران نسبت به این عزیزان و خانواده های آنان اهتمام بیشتری داشته باشد. این در حالی است که با فرض جمعیت 9 میلیونی تهران، نزدیک به 100 هزار خانواده مشمول این امر می شوند. و اگر هر خانوده را هم 4 نفر در نظر بگیریم، جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر می شوند، که شهرداری می تواند نقش موثری در بهبود وضعیت این خانواده ها داشته باشد.

هاشمی اظهار کرد: علاوه بر شهدا و رزمندگان تهرانی، مهندسان و کارگران تهرانی نقش اصلی را در پشتیبانی جنگ برعهده داشتند و ظرفیت صنعتی بزرگ تهران در خدمت تجهیزات دفاعی کشور بود. همچنین پروژه های اصلی موشکی و مهمات سازی کشور در کارخانجات و صنایع دفاعی تهران تولید می شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین سپاه تهران، یکی از مراکز اصلی تامین نیروهای خط شکن و سلحشور در دوران دفاع مقدس بوده است، که از درون آن شهید همت ها و شهید هادی ها و شهید رستگارها را به انقلاب تقدیم کرده است.

هاشمی افزود: تهران نقش موثری در دفاع مقدس داشته و لذا می طلبد در شهر تهران و فضای شهری، تقدیرهای بیشتری از شهدا و جانبازان تهرانی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار